Σάββατο 24 Αυγούστου 2019

Γ΄ Κύκλος 21η Τακτική Κυριακή Λκ. (13,22-30)



Την στενή πόρτα την περνούν όχι οι πιό ικανοί άλλα οι τελευταίοι που είναι έτοιμοι.

Κυριακή 25/8/2019 

Πολλές συζητήσεις στην καθημερινότητα μας ξεκινάνε από πραγματικά προβλήματα, αλλά καταλήγουν σε ανούσιες και ατέρμονες κουβέντες, ασχολούμενοι με επί μέρους θέματα και όχι με την ουσία.
Τον καιρό του Ιησού υπήρχε μια μεγάλη συζήτηση μεταξύ των άλλων για τη Σωτηρία των ανθρώπων ποιοι θα σωθούν,και αν αυτοί είναι πολλοί ή λίγοι. Ιδού λοιπόν κάποιος θέτει αυτό το ερώτημα στον Ιησού !

Ο Ιησούς δίνει την απάντηση του με τον πιο προσφιλή του τρόπο : με μια παραβολή, την οποία μας μεταφέρει ο ευαγγελιστής Λουκάς (13,22-30)

Ο Ιησούς περνούσε από πόλεις και χωριά διδάσκοντας, ενώ πορευόταν προς τα Ιεροσόλυμα. Τότε κάποιος του είπε: "Κύριε, είναι άραγε λίγοι αυτοί που θα σωθούν;" Κι εκείνος τους απάντησε: Να αγωνίζεσθε να μπείτε απ'τη στενή πύλη, διότι, σας λέω, ότι πολλοί θα ζητήσουν να περάσουν και δε θα μπορέσουν. 'Οταν σηκωθεί ο οικοδεσπότης και κλείσει από μέσα την πόρτα κι αρχείστε να την κτυπάτε, ενώ στέκεσθε απέξω και λέτε: `Κύριε, άνοιξέ μας', θα σας απαντήσει και θα σας πει: `δε σας γνωρίζω από πού είσθε'. Τότε θ' αρχίστε να λέτε: `φάγαμε και ήπιαμε μπροστά σου κι εσύ δίδαξες στις πλατείες μας'. Κι αυτός θα σας πει: `δε σας γνωρίζω από πού είσθε. Απομακρυνθείτε από κοντά μου όλοι εσείς οι εργάτες της αδικίας'. Εκεί θα είναι ο θρήνος και το τρίξιμο των δοντιών, όταν θα δείτε τον Αβραάμ και τον Ισαάκ και τον Ιακώβ και όλους τους προφήτες στη βασιλεία του Θεού, κι εσάς διωγμένους έξω. Θα έλθουν από την Ανατολή και τη Δύση κι από το Βορρά και το Νότο και θα καθήσουν στο τραπέζι στη βασιλεία του Θεού. Ιδού, πράγματι: υπάρχουν τελευταίοι που θα γίνουν πρώτοι και πρώτοι που θα γίνουν τελευταίοι".

Λόγος του Κυρίου

Η ερώτηση λοιπόν είναι "Κύριε, είναι άραγε λίγοι αυτοί που θα σωθούν;" Και με την απάντηση του ο Ιησού : Να αγωνίζεσθε να μπείτε απ' τη στενή πύλη, διότι, σας λέω, ότι πολλοί θα ζητήσουν να περάσουν και δε θα μπορέσουν” οδηγεί τον προβληματισμό στην ουσία, το θέμα δεν είναι ποσοτικό : δεν είναι σημαντικό το πόσοι άλλα το πως σώζονται! Η σωτηρία δεν είναι εύκολη υπόθεση ούτε και δεδομένη για κανένα.

Και συμπληρώνει

«Να αγωνίζεσθε να μπείτε απ' τη στενή πύλη. Η πόρτα είναι μια και στενή, που ακόμη και όταν είναι ανοιχτή δεν εύκολη η διάβαση της τόσο εξ αιτίας του μεγέθους της όσο και για το πλήθος που συνωστίζεται μπροστά της» . Αυτή η περιγραφή δεν ισοδυναμεί με την προειδοποίηση-απειλή ότι είναι λίγοι εκείνοι που θα σωθούν,



αλλά είναι ένας τρόπος να επιστήσει την προσοχή των ακροατών του στη σοβαρότητα και την επιτακτικότατα του “τώρα” ενόψει της Σωτηρίας. “Τώρα” παίρνονται οι αποφάσεις και “τώρα” αρχίζει η δράση που θα οδηγήσει , δεν επιδέχεται αναβολή ή καθυστέρηση . Η Σωτηρία δεν αφορά μόνο το μετά, αρχίζει από τώρα.
Η στενή πόρτα” δεν είναι μια φοβέρα, δεν είναι ένας τρόπος για να πει o Ιησούς ότι ο
Θεός κάνει δύσκολη την ζωή όσων θέλουν να σωθούν, αλλά ότι εκείνος που θέλει να περάσει αυτή την πόρτα πρέπει να προσαρμοσθεί στις διαστάσεις της, δηλαδή να αφήσει το ευαγγέλιο να τον μεταμορφώσει, οι λανθασμένες εκλογές /επιλογές της ζωής του τον εμπόδισαν να περάσει εγκαίρως και αυτό πρέπει να το κάνει πριν η πόρτα κλείσει.
Αυτοί που μένουν έξω θα λένε “`φάγαμε και ήπιαμε μπροστά σου κι εσύ δίδαξες στις πλατείες μας'. Εμείς σου είμαστε γνωστοί τόσα κάναμε για σένα. Κι αυτός θα σας πει: `δε σας γνωρίζω από πού είσθε. Απομακρυνθείτε από κοντά όλοι εσείς οι εργάτες της αδικίας' . Κάνανε πολλά για τον Κύριο μα τίποτα για τους αδελφούς και αδου δεν κάνετα τίποτα για τους άλλους δεν ανταποκριθήκατε στο ουσιαστικό στην αναζήτηση της αλήθειας της ζωής που είναι η δικαιοσύνη, δηλαδή η σωτηρία δεν έρχεται όταν κατά κάποιο τρόπο ξέρεις τον Ιησου και κάτι κάνεις γι αυτόν αλλά όταν αναγνωρίζεις και αποδίδεις την αξία που έχει κάθε άνθρωπος .
Αυτός είναι σπόρος που ο Θεός έβαλε στην καρδιά κάθε ανθρώπου ώστε να τον βρίσκει όταν κάποιος τον αναζητά και να τον κάνει να καρποφορήσει· αληθινά, μόνον τότε «ζει εν Θεώ» σώζεται.