Σάββατο 3 Αυγούστου 2019

Γ κύκλος 18η Τακτική Κυριακή Λκ. 12,13-21



Γιατί δεν μπορείτε να συμφωνήσετε;
να φυλάγεστε από κάθε είδους πλεονεξία,

Κυριακή  4 Αυγούστου 2019

Κλασσικό παράδειγμα το σημερινό ευαγγέλιο : μια διαμάχη μεταξύ αδελφών για την κληρονομιά! Και όπως συμβαίνει πάντα , ο καθένας αισθάνεται αδικημένος και πως τα δικαιώματά του παραβιάζονται. Ένας από τους δύο είχε την ιδέα, προκειμένου να πείσει τον αδελφό του για το δίκιο του στο πως εκείνος χωρίζει  την περιουσία , θέλησε να εμπλέξει τον Ιησού.

Ανάγνωσμα από το κατα Λουκά Αγιο Ευαγγέλιο   (Λκ.12, 13 - 21)

Τον καιρό εκείνο  κάποιος απ' τον κόσμο είπε στον Ιησού: "Διδάσκαλε, πες στον αδελφό μου να μοιρασθεί μαζί μου την κληρονομιά". Κι εκείνος του είπε: "'Ανθρωπέ μου, ποιός με κατέστησε κριτή ή μοιραστή ανάμεσά σας;" Και τους είπε: "Να προσέξτε και να φυλαχθείτε από κάθε είδους πλεονεξίας, διότι η ζωή κάποιου δεν εξαρτάται από τα υπάρχοντά του,όταν αυτός έχει αφθονία". Τους είπε και μια παραβολή: "Τα χωράφια  ενός πλούσιου ανθρώπου έφεραν άφθονη σοδειά. Κι αυτός σκεπτόταν μέσα του: `Τι να κάμω, αφού δεν έχω πού να συγκεντρώσω τα γεννήματά μου;' Και είπε: `Αυτό θα κάμω: θα γκρεμίσω τις αποθήκες μου και θα οικοδομήσω πιο μεγάλες και εκεί θα συγκεντρώσω όλο το σιτάρι και τα αγαθά μου και θα πω στη ψυχή μου: Ψυχή μου, έχεις πολλά αγαθά που φθάνουν για πολλά χρόνια. Ξεκουράσου, τρώγε, πίνε και διασκέδαζε'. Αλλά ο Θεός του είπε: `Ανόητε! Αυτή τη νύκτα θα σου ζητήσουν την ψυχή σου. Κι αυτά που ετοίμασες, τίνος θα είναι;" 'Ετσι συμβαίνει σ 'αυτόν που θησαυρίζει για τον εαυτό του και δεν πλουτίζει στα μάτια του Θεού"


Λόγος του Κυρίου




Ο Ιησούς λοιπόν αποφεύγει την εμπλοκή αποφεύγει και απαντά: " Άνθρωπε μου, εγώ δεν είμαι δικαστής για να χωρίζω την περιουσία σας. Γιατί δεν μπορείτε να συμφωνήσετε μόνοι σας;" Με αυτήν την απάντηση ο Ιησούς δεν θέλει να γίνει μέρος της διαμάχης , αλλά δείχνει και την ρίζα του κακού: «Να προσέχετε και να φυλάγεστε από κάθε είδους πλεονεξία, γιατί τα πλούτη, όσο περίσσια κι αν είναι, δε δίνουν στον άνθρωπο την αληθινή ζωή» και με την παραβολή που παραθέτει καταδικάζει την ψευδαίσθηση ότι η κατοχή των αγαθών εγγυάται την ζωή και την σωτηρία. Ο Ιησούς δεν καταδικάζει την κατοχή των αγαθών αλλά την ψευδαίσθηση ότι αυτά είναι η λύση όλων των προβλημάτων.

Ο Ιησούς δεν θέλει να κλειστεί στα αδιέξοδα που εμείς έχουμε δημιουργήσει. Ο συνομιλητής του Ιησού μάλλον θα έφυγε απογοητευμένος επειδή ο Ιησούς δεν του έλυσε το πρόβλημα που. Δεν μπορούσε να καταλάβει γιατί ο Ιησούς δεν μπήκε στην λογική του. Μόνο αν έμπαινε όμως ο ίδιος στη λογική του Ιησού τότε θα ανακάλυπτε ότι η ρίζα του προβλήματος του που έχει με τον αδελφό του: Είναι ο εγωισμός και η πλεονεξία και των δύο . Όσο θα έμεναν και οι δύο ή έστω ο ένας δεμένοι στον εγωκεντρισμό τους και στην πλεονεξία τους ούτε και ο Ιησούς θα έλυνε το πρόβλημα τους . Αν όμως το δύο αδέλφια μπορούσαν να ελευθερωθούν από τον εγωισμό, δεν θα χρειάζονταν πλέον τον Ιησού για να καταλήξουν σε μια συμφωνία.

Στις διαμάχες μας πάντοτε μπορούμε να βρίσκουμε λύσεις και από μόνοι μας αν φτάσουμε στην βεβαιότητα ότι η ποιότητα της ζωής μας δεν βασίζεται στο τι έχουμε αλλά στην αδελφική συνύπαρξη και αγάπη και αυτό μπορεί να γίνει πραγματικότητα στο βαθμό που είμαστε πεπεισμένοι ότι η ποιότητα της ζωής δεν εξαρτάται από τα αγαθά αλλά από την αδελφική αγάπη. Και ότι μόνο  έτσι ο καθενός πλουτίζει όπως ο Θεός θέλει.

Πλουτίζω ενώπιον του Θεού σημαίνει ότι ακόμη και τα αγαθά που απόκτησα με κόπο και μόχθο πρέπει να τα χρησιμοποιώ για "το κοινό καλό”. Τότε δεν θα χρειάζεται να αναμένω την Βασιλεία του θεού γιατί είμαι κιόλα μέσα.".