Σάββατο 8 Ιουλίου 2023

Α΄ Κύκλος 14η Τακτική Κυριακή 09 Ιουλίου 2023 (Μτ. 11, 25-30)

 

 Κυριακή 09 Ιουλίου 2023\

Το μυστικό για να γίνεις μεγάλος 

Ανάγνωσμα από κατά Ματθαίο  ΄Αγιο  Ευαγγέλιο (Μτ. 11, 25-30)



Εκείνο τον καιρό, ο Ιησούς είπε: "Σε ευλογώ, Πατέρα, Κύριε του ουρανού και της γης, διότι όλα αυτά τα έκρυψες από σοφούς και συνετούς και τα αποκάλυψες στους μικρούς. Ναί, Πατέρα, διότι αυτό ήταν το θέλημά σου. 'Ολα μου έχουν παραδοθεί από τον Πατέρα μου και κανένας δεν γνωρίζει αληθινά τον Υιό, παρά μόνο ο Πατέρας. Ούτε τον Πατέρα γνωρίζει κανείς αληθινά, παρά μόνο ο Υιός και σε όποιον ο Υιός θέλει να τον αποκαλύψει. Ελάτε σε μένα όλοι όσοι κοπιάζετε και είσθε φορτωμένοι κι εγώ θα σας αναπαύσω. Σηκώστε πάνω σας το ζυγό μου και μάθετε από μένα, διότι είμαι πράος και ταπεινός στην καρδιά. Και θα βρείτε ανάπαυση για τις ψυχές σας. Πράγματι, ο ζυγός μου είναι απαλός και το φορτίο μου είναι ελαφρύ".

Λόγος του Κυρίου 

Τελικά ο Θεός μας για να φτάσει σε όλους, δεν διάλεξε περίπλοκα μονοπάτια που ζητούν γνώσεις εξυπνάδα και σπάνιες δεξιότητες.  Επέλεξε έναν δρόμο που να μπορούν όλοι να τον ακολουθήσουν… την Απλότητα!

Τι σημαίνει να είσαι μικρός; προφανώς δεν είναι θέμα ηλικίας μικροί, αλλά αυτοί που έχουν  καρδιά καθαρή και ανοιχτά μυαλά.  Ο Θεός θέλει να είμαστε μικροί… απλοί…  Σαν παιδιά, ανίκανα για διπλό παιχνίδι… για χειραγώγηση των άλλων … για κακία… και μια απλή καρδιά αφήνει τα κακά πίσω της και βγάζει μπροστά μόνο καλά πράγματα. 

Δεν είναι εύκολο σήμερα να σκέφτεσαι μικρός σαν παιδί... απλό άνθρωπος. Η απλή η γνήσια η άδολη η  σκέψη που έχει  αφήσει πίσω της τις βαριές σκέψεις… τις μπερδεμένες… τις περίπλοκες… τις άτακτες…τις ζηλόφθονες κλπ.

Το πρόβλημα δεν είναι, να είσαι εύθραυστος, να είσαι αδύναμος, να κάνεις λάθη... το πρόβλημα δεν είναι το χρειάζεσαι και να ζητάς βοήθεια ή να τη ζητάς ακόμη σε λάθος άνθρωπος ή με λάθος τρόπο! Άλλα το να μεγαλοπιάνεσαι  , να νομίζεις ότι είσαι ο αυτάρκης, πως τα ξέρει όλα και για όλα έχει μια απάντηση...που οι δεν βλέπουν.

Που να νομίζεις ότι είναι ταπεινωτικό  Το να σηκώνεις το  ζυγό σου μαζί με τον Ιησού και να μαθαίνεις από Αυτόν που είναι πράος και ταπεινός στην καρδιά : να μάθεις να ζητάς βοήθεια. Είσαι τόσο δυνατός όσο και ο σύμμαχός που διάλεξες. Το λάθος είναι η αλαζονεία στο ότι μου φτάνω εγώ για μένα . 

Ας μάθουμε να ζητάμε βοήθεια, να θυμάστε ότι ακόμη και ο Ιησούς δεν περπάτησε ποτέ μόνος, στην Παλαιστίνη αλλά είχε μαθητές και  φίλους στυς οποίους στηρίχθηκε...Ας  θυμηθούμε ότι ακόμη και ο Ιησούς άφησε τον εαυτό του να τον βοηθήσει ο Κυρηναίος.  Ας δεν μπορούμε να είμαστε όπως τον Ιησού ας γίνουμε ο Κυρηναίος.