Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2020

Ο Χριστός είναι Βασιλιάς όπου δημιουργείται ελπίδα ζωής, Πανήγυρη του Ιησού Χριστού, Βασιλέα του Σύμπαντος

   Κυριακή 22  Νοεμβρίου  2020

  34η της Κοινής Περιόδου 

Όταν το μυαλό μου δεν είναι σε θέση να καταλάβει τις αδικίες που διαπράττονται από τον ανθρώπινο εγωισμό, με τρόπο που ούτε μηνύματα  αγάπης ούτε επικλήσεις για δικαιοσύνη και έλεος τον αγγίζουν, ούτε κραυγές πόνου και  ταλαιπωρίας τον συγκινούν, και όταν φαίνεται πως τα πάντα βρίσκονται σε λήθαργο εξ αιτίας της φαινομενικής ευημερίας των ημερών, τότε ο λόγος του Χριστού από το Ευαγγέλιο κατά Ματθαίο «αυτό που κάματε σε έναν από αυτούς, τους πιο μικρούς αδελφούς μου, σε μένα το κάματε» έρχεται να μου δώσει κουράγιο και να αναζωπυρώσει την αυτοπεποίθηση για ενέργειες και που μπορώ να κάνω και όχι  πράξεις ηρωικές!

Ανάγνωσμα από το Ευαγγέλιο κατά  Ματθαίο (25, 31-46)


Κατ’ εκείνο τον καιρό είπε ο Ιησούς στα πλήθη"'Οταν θα έλθει ο Υιός του ανθρώπου μέσα στη δόξα του και όλοι οι άγγελοι μαζί του, τότε θα καθίσει στο θρόνο της δόξα του. Και μπροστά του θα συγκεντρωθούν όλα τα έθνη και θα τα χωρίσει μεταξύ τους, όπως ο βοσκός χωρίζει τα πρόβατα από τα ερίφια. Και τα μεν πρόβατα θα τα τοποθετήσει στα δεξιά του, ενώ τα ερίφια στα αριστερά. Τότε ο βασιλιάς θα πει σ'αυτούς που βρίσκονται στα δεξιά του: "Ελάτε, εσείς οι ευλογημένοι από τον Πατέρα μου, κληρονομείστε τη βασιλεία που έχει ετοιμασθεί για σας απ'τη δημιουργία του κόσμου, διότι πείνασα και μου δώσατε να φάω, δίψασα και μου δώσατε να πιω, ήμουν ξένος και με δεχθήκατε στο σπίτι, ήμουν γυμνός και με ντύσατε, αρρώστησα και με επισκεφθήκατε,ήμουν φυλακισμένος και ήλθατε να με δείτε". Τότε οι δίκαιοι θα του απαντήσουν και θα του πουν: "Κύριε, πότε σε είδαμε να πεινάς και σου δώσαμε να φας, ή να διψάς και σου δώσαμε να πιείς; Και πότε σε είδαμε ξένο και σε πήραμε στο σπίτι ή γυμνό και σε ντύσαμε; Και πότε σε είδαμε άρρωστο ή φυλακισμένο και ήλθαμε να σε δούμε;" Κι ο βασιλιάς, απαντώντας, θα τους πει: "Αλήθεια σας λέω: εφόσον αυτό το κάματε σε ένα από αυτούς, τους πιο μικρούς αδελφούς μου, σε μένα το κάματε". Τότε θα πει και σ'αυτούς που βρίσκονται στα αριστερά του: "Φύγετε μακριά μου, καταραμένοι, στην αιώνια φωτιά που έχει ετοιμασθεί για το διάβολο και τους αγγέλους του. Διότι πείνασα και δεν μου δώσατε να φάω, δίψασα και δε μου δώσατε να πιω, ήμουν ξένος και δε με δεχθήκατε στο σπίτι, ήμουν γυμνός και δε με ντύσατε, άρρωστος και στη φυλακή και δεν με επισκεφθήκατε". Τότε κι αυτοί θα του απαντήσουν και θα του πουν: "Κύριε, πότε σε είδαμε να πεινάς ή να διψάς ή ξένο ή γυμνό ή άρρωστο ή στη φυλακή και δε σε υπηρετήσαμε;" Τότε, απαντώντας, θα τους πει: "Αλήθεια σας λέω: αφού δεν το κάματε σε έναν απ'αυτούς τους μικρούς, ούτε και σε μένα το κάματε". Και θα πάνε αυτοί στην αιώνια τιμωρία, ενώ οι δίκαιοι στην αιώνια ζωή".


Λόγος του Κυρίου

Ήμουν  πεινασμένος και μου έδωσες να φάω : για μας, σήμερα, σημαίνει να κάνουμε κάτι έτσι ώστε όλοι οι άνθρωποι να έχουν φαγητό. Καλά τα συσσίτια,  είναι αναγκαία και αναντικατάστατα και θα σταματήσουν μόνον  όταν το 25 % της ανθρωπότητας θα πάψει να  καταναλώνει άκριτα  ή δεν θα σπαταλά  το 75% των τροφίμων που παράγονται ή  όταν θα  προωθείται ο πρωτογενής τομέας. 

Ήμουν διψασμένος και μου έδωσες να πιω: μια αναφορά στους  κυριολεκτικά  διψασμένους ανθρώπους! Χρειάζεται μέριμνα ώστε όλοι να έχουν το κατάλληλο  πόσιμο  νερό, το  νερό να μην είναι αγαθό για λίγους  και οι πολιτικοί θεσμοί με πρόνοια  να  το διασφαλίζουν σε όλους, και ιδιαίτερα στους πιο αδύναμους, εμποδίζοντας  να είναι  πηγή πλουτισμού για λίγους.

Ήμουν ξένος και με καλοδεχτήκατε :  οι όποιας μορφής αλλοδαποί βρίσκονται ανάμεσά μας. Ο ξένος ή ο «διαφορετικός», να γίνεται  δεκτός ως κάποιος που πλουτίζει  κάθε γυναίκα και κάθε άντρα που τον συναναστρέφεται  και  να  μην οδηγείται  στο περιθώριο, στη σκλαβιά,  στην εκμετάλλευση  και στην κοινωνική απαξίωση.


Ήμουν γυμνός και με ντύσατε...ήμουν άρρωστος και με επισκέφτηκες: η φροντίδα των ενδεών  και των  ασθενών να γίνεται με πλήρη σεβασμό της θέλησης και αξιοπρέπειας του προσώπου και χωρίς αποκλεισμούς, πολιτικούς, θρησκευτικούς, πολιτιστικούς ή φυλετικούς. 

Ήμουν στη φυλακή και ήρθες να με δεις: Να δίνονται ευκαιρίες  ώστε όσοι κάνουν λάθη να έχουν την ευκαιρία να διορθωθούν και να επιστρέψουν στην ενεργό συμμετοχή στην κοινωνία των πολιτών. Η αδιαφορία, η κατακραυγή, η αδικία, η απονιά... απλά διαιωνίζουν την παραβατικότητα.

Δεν υπάρχουν συνταγές, κανόνες ή νόμοι, ή από μηχανής θεοί  που μπορούν να καλυτερεύσουν την ζωή τη δική μας και των άλλων. Η αξιοπρεπής ζωή κάθε ανθρώπου,  δηλαδή η χωρίς αποκλεισμούς πρόσβασή του στην τροφή,  στην ένδυση,  στην  ασφαλή κατοικία, στην εργασία, στις παροχές υγείας  κοκ. είναι ζητούμενο  και πραγματοποιήσιμο μόνον όταν συνειδητοποιήσουμε   πως εμείς   οι ίδιοι μπορούμε να συμβάλλουμε στην πραγμάτωσή του θέτοντας κανόνες και φραγμούς σε ορισμένες τάσεις και φιλοδοξίες μας τόσο σε προσωπικό (ιδιωτικό ) όσο και σε συλλογικό (πολιτικό) επίπεδο.

Για να συνεχεισεις τη μελετη :   https://ienoriamou.blogspot.com/2017/11/blog-post.html#more