Σάββατο 14 Μαρτίου 2020

2η Κυριακή της Τεσσαρακοστής - Η ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΝΕΙ.

Α΄ Κύκλος Κυριακή  15η Μαρτίου 2020

Τούτη την Κυριακή θα μελετήσουμε  την Μεταμόρφωση του Ιησού. Στο βουνό της Μεταμορφώσεως, έχουμε την απάντηση του Θεού στον αγώνα που άρχισε ο  Ιησούς ενάντια στο πειρασμό στην αρχή της δημόσιας δράση και συνέχισε  σε όλη του τη ζωή.

Ανάγνωσμα απο το κατα Ματθαίο άγιο Ευαγγελιο (Μτ. 17, 1-9)



Και μετά από έξι μέρες, ο Ιησούς παίρνει μαζί του τον Πέτρο και τον Ιάκωβο και τον Ιωάννη τον αδελφό του και τους ανεβάζει μόνους σ'έναψηλό βουνό. 2Και μεταμορφώθηκε μπροστά τους και το πρόσωπό του έλαμψε σαν τον ήλιο, ενώ τα φορέματά του έγιναν λευκά σαν το φως. 3Και ιδού, τους εμφανίσθηκαν ο Μωυσής και ο Ηλίας που συνομιλούσαν μαζί του. 4Κι ο Πέτρος είπε στον Ιησού: "Κύριε, είναι ωραίο να μείνουμε εδώ. Αν θέλεις, θα κάμω εδώ τρεις σκηνές: μια για σένα, μια για το Μωυσή και μια για τον Ηλία". 5Κι ενώ ακόμα αυτός μιλούσε, μια φωτεινή νεφέλη τους σκέπασε. Και ιδού, μια φωνή ακούσθηκε απ'τη νεφέλη που έλεγε: "Αυτός είναι ο αγαπητός μου Υιός. Σ'αυτόν έθεσα την ευαρέσκειά μου.  Αυτόν να ακούτε!". 6'Οταν οι μαθητές το άκουσαν έπεσαν με το πρόσωπο στη γη και φοβήθηκαν πολύ. 7Κι ο Ιησούς πλησίασε και αγγίζοντάς τους, είπε: "Σηκωθείτε και μη φοβάσθε!". 8Και σηκώνοντας τα μάτια τους δεν είδαν κανένα, παρά αυτόν, τον Ιησού, μόνο.9Κι ενώ κατέβαιναν απ'το βουνό, τους έδωσε εντολή ο Ιησούς, λέγοντας: "Σε κανένα να μην διηγηθείτε το όραμα, εωσότου ο Υιός του ανθρώπου αναστηθεί απ'τους νεκρούς". 

Λόγος του Κυρίου

Ας θυμηθούμε πρώτα την ευαγγελική περικοπή της περασμένης Κυριακής. Το αντικείμενο  των δοκιμασιών του Ιησού  είναι ο πειρασμός που είναι διάχυτος  ανθρώπινη  ιστορία, θρησκευτική και πολιτική.  Ο άνθρωπός εκτιμά ότι τόσο μια ζωή πετυχημένη και ολοκληρωμένη, όσο μπορεί να  συσσωρεύσει περισσότερα αγαθά και πλούτου, για να αποκτήσει έτσι όλο περισσότερη  δύναμη και  εξουσία, όχι μόνο αγνοώντας  το Θεό και τον πλησίον, αλλά βάζοντας τις περισσότερες φόρες και το θρησκευτικό συναίσθημα στην υπηρεσία αυτή της επιθυμίας του.
Η απάντηση του Ιησού στον πειρασμο  ήταν , όχι μόνο δεν θα ζήσω μόνο για το ψωμί, δεν θα θυσιάσω τα πάντα στο κυνήγι εξουσία και της δύναμής αλλά με σεβασμό στον Θεό και τον πλησίον  διότι δεν ήλθα να με υπηρετήσουν άλλα να υπηρετήσω.
Η απάντηση του Θεού Πατέρα στον Ιησού και συγκεκριμένα  σε μια ζωή, όπως εκείνη του Ιησού,  που σκοπός της έχει την  ανιδιοτελή αγάπη και την υπηρεσία των άλλων, ήταν η πρόγευση της Αναστάσεως με την εμπειρία της Μεταμορφώσεως
Η μεταμόρφωση λοιπόν είναι μόνο η αποκάλυψη της βαθιάς ταυτότητας του Ιησού και της Θεάρεστης  της πορείας του.  Ταυτόχρονα, όμως Είναι μια αποκάλυψη της ταυτότητας του μαθητή. Δίνει και το νόημα του θάνατο στον οποίο οδηγήθηκε ο Ιησούς  διότι θέλησε να μείνει πιστός μέχρι τέλος σε κείνους που αγαπούσε, γι’ αυτό ο θάνατος του είναι, η  πόρτα για μια ολοκληρωτική μεταμόρφωση της ζωής της γήινη κατάσταση του που κατά την διάρκεια της  επίγειας ζωή του με τους μαθητές του δεν είχε την δυνατότητα να δώσει.




Η πορεία του μαθητή, είναι  όπως και εκείνη  του Ιησού, περνά μέσα από την ανιδιοτελή αγάπη, την υπηρεσία,  το σταυρό για να φτάσει στην ανάσταση. Η πορεία αυτή ξεκινά με το βάπτισμα, που κατά κάποιο τρόπο τον ενσωματώνει στον Ιησού και μεταμορφώνεται   σε παιδί του Θεού και, μαζί του,  πορεύεται προς το όταν: “Ο Θεός, όπως είπε   ο Ιησούς, θα είναι τα πάντα σε όλα” αυτή την νέα μορφή ζωής ο αγ. Παύλος την ονομάζει συγκληρονόμοι του Ιησους Χριστού και  κληρονόμοι του Θεού.
Στην παρούσα   ζωή ο μαθητής  αναμένει το πότε ο “Ο Θεός,  θα είναι τα πάντα σε όλα”. και προετοιμάζεται.  Έχει το Ευαγγέλιο, την φωνή του Ιησού,  ως δείκτη προσανατολισμού,. Εκεί βρίσκει απαντήσεις στο ποιος είναι ο Θεός, ποιοι είμαστε εμείς οι άνθρωποι  και ποιο είναι το νόημα της ιστορίας  μέσα στην οποία ζούμε  όπως και ποια  είναι τα εργαλεία που έχουμε για να  ερμηνεύσουμε τα πράγματα που συμβαίνουν γύρω μας. Μια ολοκληρωμένη ζωή δεν πετυχαίνεται με βάση το « ερχόμαστε από το τίποτα και στο τίποτα πηγαίνουμε»  αυτό είναι σκέτη απελπισία. Και ούτε μια ζωή  που έχει ως περιεχόμενο την δημιουργία μιας καλής υστεροφημίας.
 Μια ζωή ολοκληρωμένη σημαίνει, Ζω ως  πλασμένος από το Θεό κατ’ εικόνα   του, δηλαδή με έχει προικίσει   με το λογικό για να μπορώ να βλέπω να κρίνω και να αποφασίζω να κάνω το καλό  ώστε να  μοιάζω στο Θεό. Έτσι και για μένα όπως και για τον Ιησού  ο θάνατος να μην  είναι η καταστροφή της ζωής, αλλά  η πόρτα που ανοίγει  στην Ανάσταση που   μεταμορφώνει  τη ζωή μας.