Σάββατο 20 Μαΐου 2023

Εγώ ζω κι εσείς θα ζήσετε. Α’ Κύκλος 6η Κυριακή του Πάσχα 2023 (Ιω 14, 15-21 )

 Κυριακή 21 Μαΐου  2023

Ανάγνωσμα από το κατά Ιωάννη Άγ. Ευαγγέλιο (Ιω 14, 15-21 )

    

Εκείνο τον καιρό ο Ιησούς είπε στους μαθητές του : “ Aν με αγαπάτε, θα τηρήσετε τις δικές μου εντολές. Κι εγώ θα παρακαλέσω τον Πατέρα και θα σας δώσει έναν άλλον Παράκλητο, ώστε να είναι για πάντα μαζί σας. Αυτός θα είναι το Πνεύμα της αλήθειας, αυτό που ο κόσμος δε μπορεί να το δεχθεί, διότι ούτε το βλέπει ούτε και το γνωρίζει. Εσείς το γνωρίζετε διότι μένει κοντά σας και θα βρίσκεται μέσα σας. Δε θα σας αφήσω ορφανούς, θα έλθω κοντά σας. Ακόμα λίγο και ο κόσμος δε θα με ξαναδεί πια, ενώ εσείς θα με δείτε, διότι εγώ ζω κι εσείς θα ζήσετε. Εκείνη τη μέρα θα καταλάβετε ότι εγώ είμαι ένα με τον Πατέρα μου κι εσείς μαζί μου κι εγώ με σας. Εκείνος που κατέχει τις εντολές μου και τις τηρεί, αυτός είναι που με αγαπά. Κι αυτός που με αγαπά, θα αγαπηθεί απ' τον Πατέρα μου κι εγώ θα τoν αγαπήσω και θα του φανερώσω τον εαυτό μου".

Λόγος του Κυρίου

    Ο «Παράκλητος» είναι σύνθετη λέξη: Παρά, δηλαδή «πλησίον» και κλητός, μορφή του ρήματος «καλώ», «καλεσμένος » που σημαίνει «αυτός που έχει καλεσθεί να είναι κοντά σε κάποιον». Μπορεί λοιπόν να είναι ένας δικηγόρος, ένας υπερασπιστής, ένας παρηγορητής, ένας φίλος… είναι σίγουρα σύντροφος και συνοδοιπόρος. Γιατί ο Ιησούς θέλει να τον δωρίσει στους μαθητές του;

    Ας παρατηρήσουμε λίγο τον εαυτόν μας Η πρώτη ενστικτώδης αντίδρασή μας μπροστά στην όποια  διαφορετικότητα μας τρομάζει και μας κάνει επιφυλακτικούς αν όχι καχύποπτους και, καμιά φορά, επιθετικούς. Το επόμενο βήμα συνήθως είναι να προσπαθήσουμε να την φέρουμε στα μέτρα μας να την ομογενοποιήσουμε, έχουμε τον  πειρασμό να προσφέρουμε ότι το καλύτερο έχουμε για να γίνει σαν και μας. Εδώ που τα λέμε και για είμαστε ειλικρινείς -ας το παραδεχτούμε- χρειάζεται θεϊκή δύναμη για να θεωρήσουμε καθέναν που συναντάμε αδελφό ή αδελφή ή “πλησίον” και εδώ έρχεται ο Ιησούς  να μας προικίσει με το «πνεύμα συνοχής» που πνέει στην Αγ. Τριάδα. 

    Το Άγιο Πνεύμα το οποίο ο Ιησούς υπόσχεται να ζητήσει και να στείλει από το Θεό Πατέρα και μαζί να προικίσουν κάθε πιστό. Το Πνεύμα που κάνει την πολυμορφία των προσώπων να ομονοήσουν παρά τις διαφορές στην κουλτούρα, τις απόψεις, τη γλώσσα, ακόμη και την πίστη. Είναι το Πνεύμα που μας κάνει συνοδοιπόρους και συντρόφους, η Δύναμη της αγάπης του Θεού που κάνει την Τριάδα που αποτελείται από διαφορετικά Πρόσωπα να Αγαπούν ο ένας τον άλλον τόσο πολύ που να τα καθιστά  Ένα. 

    

«Ακόμα λίγο και ο κόσμος δε θα με ξαναδεί πια, ενώ εσείς θα με δείτε, διότι εγώ ζω κι εσείς θα ζήσετε. Δε θα σας αφήσω ορφανούς, θα έλθω κοντά σας». Ο όρος “ορφανός” δηλώνει έναν βίαιο χωρισμό από κάποιο πρόσωπο με το οποίο αισθανόμαστε ότι μας δένουν ισχυροί δεσμοί αγάπης και ο χωρισμός από τον οποίον αισθανόμαστε ότι μας αφήνει απροστάτευτο. Ο Ιησούς, όμως, τους θυμίζει και τους τονίζει τους δεσμούς αγάπης που έχει δημιουργήσει με τους μαθητές του, όχι μόνο δεν κόβονται άλλα συνεχίζουν να  δίνουν ζωή: “ Εγώ ζω κι εσείς θα ζήσετε”. Ο μαθητής του Ιησού ανήκει σε έναν Θεό που είναι η Ζωή και η Αγάπη γι αυτό, όπως ανέστησε τον Ιησού, θα αναστήσει και όποιον με την πίστη και την αγάπη είναι δεμένος μαζί του.