Παρασκευή 10 Ιουνίου 2022

Κυριακή της Πεντηκοστής. Ιωα 15,26-27 . 16, 12-15

Κυριακή 12  Ιουνίου 

Το « Άγιο Πνεύμα» , η φωτιά της αγάπης του Θεού που ζεσταίνει,  φωτίζει και καθαρίζει

 Από το κατά Ιωάννη  ΄Αγιο Ευαγγέλιο, Ιωα 15,26-27 . 16, 12-15


Ο Ιησούς συνέχισε λέγοντας: »Όταν έρθει ο Παράκλητος, που θα σας τον στείλω εγώ από τον Πατέρα, το Πνεύμα της Αλήθειας, που εκπορεύεται από τον Πατέρα, αυτός θα ερμηνεύσει την αποστολή μου. Αλλά κι εσείς θα δώσετε μαρτυρία για μένα, γιατί εξαρχής είστε μαζί μου».
»Πολλά έχω ακόμη να σας πω, αλλά δεν μπορείτε τώρα να σηκώσετε μεγαλύτερο βάρος. Όταν όμως θα έρθει εκείνος, το Πνεύμα της Αλήθειας, θα σας οδηγήσει σε όλη την αλήθεια. Γιατί δε θα μιλήσει από μόνος του, αλλά θα πει όσα θα ακούσει, και θα σας αναγγείλει αυτά που μέλλουν να συμβούν. Εκείνος θα φανερώσει τη δική μου δόξα, γιατί θα πάρει από αυτά που εγώ έχω και θα σας τα αναγγείλει. Όλα όσα ανήκουν στον Πατέρα είναι δικά μου· γι’ αυτό σας είπα πως το Πνεύμα θα πάρει από αυτά που έχω εγώ και θα σας τα αναγγείλλει».

Λόγος του Κυρίου.

Μια από τις μεγαλύτερες κατακτήσεις του ανθρώπου ήταν να κατορθώσει να  ανάψει (να ανακαλύψει)  τη φωτιά και να την χρησιμοποιήσει προς όφελός του. Πρώτα τον φώτιζε και τον κρατούσε ζεστό την νύχτα και αργότερα την χρησιμοποίησε  για να επεξεργάζεται και να καθαρίζει τα μέταλλα.

Η φωτιά έγινε στο ανθρώπινο θυμικό, σύμβολο της αγάπης. Η αγάπη, πράγματι,  ζεσταίνει και καθαρίζει την καρδιά από τον εγωισμό και  φωτίζει την ζωή των ανθρώπων.

Δεν είναι τυχαίο ότι το Πνεύμα το Άγιο κατέρχεται στους αποστόλους σε μορφή φωτιάς. Είναι η αγάπη του Θεού που δεν μένει κλεισμένη αλλά διαχέεται στους ανθρώπους . Η αγάπη του Θεού έχει τις ίδιες  ιδιότητες με την  φωτιά.

Ζεσταίνει τις καρδιές των μαθητών, τους αναθερμαίνει και αναζωογονεί το πάθος τους για τον Ιησού Χριστό και δίνουν τέτοια μαρτυρία για τον Ιησού που,  καθένας  που τους ακούει τους καταλαβαίνει και  δίνουν νόημα στη ζωή του. Ακόμη σήμερα ο μαθητής, ο ερωτευμένος με τον Ιησού, δεν κρατά για τον εαυτόν του την εμπειρία της ζωής του με τον Χριστό, αλλά με την μαρτυρία του προσφέρει στον ακροατή  νόημα και δύναμη για την ζωή του.



Καθαρίζει
την καρδιά:  Έγραφε ο Άγιος Παύλος, ‘το σώμα μας’ , δηλαδή ο τόπος στον όποιον εκφραζόμαστε, επικοινωνούμε  και σχετιζόμαστε με τους άλλους , ‘πρέπει να γεμίσει από το Άγιο Πνεύμα’ . Δηλαδή οι σχέσεις να καθορίζονται και να βιώνονται από την αγάπη και  με την αγάπη  και όχι από το προσωπικό συμφέρον που συχνά μας παρουσιάζεται ως πιο ελκυστικό. “Να αφήσουμε να μας καταλάβει το Αγ. Πνεύμα”  σημαίνει   αγώνας καθημερινός και  συνεχής προσπάθεια  κάθαρσης των κριτηρίων με τα οποία βιώνουμε την καθημερινότητα μας.

 Φωτίζει  το πνεύμα.  Λέει ο Ιησούς στους μαθητές του «το Πνεύμα το Άγιο, ο Παράκλητος, που θα στείλει ο Πατέρας στο όνομά μου, εκείνος θα σας διδάξει τα πάντα και θα φέρει στη μνήμη σας όλα όσα σας έχω πει εγώ». Το Άγιο Πνεύμα δεν προσθέτει τίποτα το καινούργιο, αλλά φωτίζει τους μαθητές ώστε  να καταλάβουν αυτά που ο Ιησούς δίδαξε, ώστε  να δουν το νόημα τους στις όποιες καινούργιες καταστάσεις ζουν. Όταν ένας λόγος του Ιησού μας συνεπαίρνει, και ίσως μας συγκινεί,  σημαίνει ότι διαβάζουμε ή ακούμε τον λόγο του Ιησού με αγάπη. Όταν όμως μας κουράζει ή μας αφήνει αδιάφορους   σημαίνει ότι έχουμε κλείσει την πόρτα στο Αγ. Πνεύμα. Ένας μπορεί να ξέρει απ’  έξω την Αγ. Γραφή αλλά αν δεν την διαβάζει με αγάπη δηλαδή  “εν Πνεύματι Αγίω” ,  τον αφήνει αδιάφορο.  Ένας, που έστω και μια γραμμή τη διαβάζει με πάθος και αγάπη,  μπορεί αυτή η ανάγνωση   να αλλάξει εκ βάθρων τη ζωή του. Όπως έγινε με τους φίλους του Θεού, τους αγίους.


Ας ζητήσουμε από τον Ιησού, τον Αναστημένο,  που υποσχέθηκε στους τότε μαθητές του «το Πνεύμα το Άγιο, ο Παράκλητος, που θα στείλει ο Πατέρας στο όνομά μου», να συνεχίζει  να φωτίζει,  να ζεσταίνει και να καθαρίζει την καρδιά  μας με την αγάπη του, και να είναι ως «Αυτός που μένει δίπλα μας», συμπαράστασης, παρηγορητής  και υπερασπιστής μας
· ώστε, όταν αισθανόμαστε άγονοι  και στεναχωρημένοι, να είναι δίπλα μας  σαν το άνεμο της άνοιξης που ζωογονεί, σαν φωτιά που φωτίζει τα σκοτάδια μας και που ξεκαθαρίζει το μυαλό και τις προθέσεις μας
.