Σάββατο 31 Ιουλίου 2021

Β κύκλος 18η Τακτική Κυριακή , . Η αγάπη αναζητά πρόσωπα και μοιράζεται ζωή. ( Ιωα 6, 24-35)


Κυριακή 1η Αυγούστου 2021


Η μελέτη μας θα επικεντρωθεί σε δύο φράσεις της σημερινής ευαγγελικής περικοπής: Λέει ο Ιησούς στα πλήθη"Αλήθεια, αλήθεια σας λέω: με αναζητάτε όχι γιατί είδατε τα θαύματα, αλλά γιατί φάγατε απ' τα ψωμιά και χορτάσατε”,.


Υπάρχουν δύο λόγοι που αναζητάμε κάποιον:

Ο ένας, επειδή προσμένουμε κάτι από αυτόν, λέμε μάλιστα ότι τον αγαπάμε. Ο άλλος είναι γιατί είναι αυτός που είναι, και τον αγαπάμε επειδή είναι αυτός που είναι.

Ο Ιησούς, στο Ευαγγέλιο, με τον τρόπο του λέει στα πλήθη: ". Με αναζητάτε γιατί κάτι σας έχω δώσει, ή γιατί κάτι περιμένετε από μένα, όμως, πρέπει να μάθετέ να μ’ αγαπάτε και να με αναζητάτε γι' αυτό που Είμαι”.

Όταν μια σχέση βασίζεται στο “έχω”, είναι απλά οπορτουνισμός, μεταμφιεσμένος σε αγάπη. Οπότε, αν αυτός/οι που είναι μπροστά μας δεν έχουν τίποτα να μας δώσουν, τότε φεύγουμε ή δεν τους πλησιάζουμε καν.

Η αγάπη, αντίθετα, βασίζεται στο “ είμαι – είναι” . Για την αγάπη, το πιο σημαντικό είναι το εσύ-εμείς, και όχι αυτό που έχω ή έχουμε στα χέρια. Η αγάπη αναζητά πρόσωπα και μοιράζεται ζωή. Αυτό όμως είναι και η πίστη.

“Αγαπούμε το Θεό για αυτό που είναι και όχι για το τι μπορεί να μας δώσει. Αυτοί που σκέφτονται με αυτόν, το δεύτερο τρόπο, σκέφτονται όπως οι ειδωλολάτρες. Αναζητούν το Θεό μόνο όταν τους είναι χρήσιμος σε κάτι. Αντίθετα, ο μαθητής του Χριστού αναζητάει το Θεό ακόμη και όταν σταυρώνεται, με τα χέρια του καρφωμένα, όταν δε μπορεί να του δώσει τίποτα.

Εκείνοι που δεν τρέπονται σε φυγή μπροστά στον Ιησού το σταυρωμένο, εκείνοι που δεν του γυρίζουν την πλάτη επειδή δεν τους έκανε αυτό που ζητούσαν, μπορούμε να πούμε ότι πιστεύουν αληθινά, επειδή η πίστη εμπιστεύεται και αφοσιώνεται σε κάποιον από αγάπη, ενάντια σε κάθε ανθρώπινο συμφέρον. Και μυστηριωδώς, θα γίνει πραγματικότητα γι’ αυτόν ό,τι λέει ο Ιησούς στο τέλος της σημερινή περικοπής : ""Εγώ είμαι ο άρτος της ζωής. Αυτός που έρχεται κοντά μου ποτέ δε θα πεινάσει κι αυτός που πιστεύει σε μένα δε θα διψάσει ποτέ. !".

Η δεύτερή φράση προέρχεται από το ακροατήριο του Ιησού: “Τι να κάνουμε για να εκτελούμε τα έργα του Θεού;" Αποκρίθηκε ο Ιησούς και τους είπε: "Αυτό είναι το έργο του Θεού: να πιστεύετε σ' αυτόν που απέστειλε εκείνος"» (Ιωα 6: 28-29).


Ο Ιησούς δε θέλει να κάνουμε κάτι, αλλά απλά να πιστεύουμε στο Θεό, να τον εμπιστευόμαστε, να του είμαστε αφοσιωμένοι. ’Όποιος είναι πεπεισμένος ότι ο Ιησούς είναι ο Λόγος του Θεού που δίνει νόημα στη ζωή του, αυθόρμητα μετατρέπει το Λόγο του Θεού σε ζωή του. Είναι όπως όταν «κάνω τον ερωτευμένο» ή «είμαι ερωτευμένος»: στην πρώτη περίπτωση πρέπει να προσπαθήσω ώστε να πείσω τον άλλο, πρέπει να προσπαθήσω με λόγια και έργα να δείξω αγάπη, και συνήθως, αν όχι πάντοτε, σε κάποια ευκαιρία φαίνεται το μη ειλικρινές της υπόθεσης. Στη δεύτερη περίπτωση, δε χρειάζεται να αποδείξω τίποτα, γιατί αυτό που ζω αποκαλύπτει την αλήθεια, φανερώνεται με πράξεις στην καθημερινότητά μου και οι άνθρωποι γύρω μου το βιώνουν, επομένως δεν οφείλω να το αποδείξω.