Κυριακή 25 Δεκεμβρίου 2022
Η τότε Ρώμη είχε ανάπτυξη και εφάρμοζε μια πολιτική φιλοσοφία που υποστήριζε την άνοδο της πόλης σε παγκόσμια δύναμη ώστε να επιβάλλει την ειρήνη : διεξήγαγε τους πολέμους για να επιβάλει την Παξ Ρωμάνα , επιβάλλοντας τους νόμους της στους ηττημένους, παρέχοντας σε όλους ψωμί και θεάματα για να διασφαλίσει τους την τάξη, την ασφάλεια και τον πολιτισμό, . Έξαλλου ακόμη σήμερα είναι η ίδια ειρήνη, την επιβάλλουν η νικητές φροντίζουν με παροχές να οι νικημένοι να μην μπορούν να εξεγερθούν.
Για τους Ιουδαίους. Η ειρήνη θεωρείτο ως μια συμφωνία μεταξύ των μερών, τα οποία αναγνώριζαν τα δικαιώματα και τις δυνατότητες ζωής ο ένας του άλλου και περιορίζοντας το καθένα τις δικές του ανάγκες. Αποβλέποντας να κρατηθεί μια ισορροπία, όσο για την δικαιοσύνη μέτρων π[ου πρέπει να παρθούν αυτό μπορεί να ήταν και να είναι το ζητούμενο. Εκείνο που μετρούσε και μετρά είναι η ισορροπία. Αμφίβολα, είναι μια αντίληψη και αρκετή δόση σοφίας, η οποία όμως παραμένει εγκλεισμένη στην “καλή θέληση των ανθρώπων”, στο να διατηρήσουν τα συμφωνηθέντα. Αυτό είναι το ζητούμενο.Το ευαγγέλιο Λουκάς ακολουθεί την παράδοση των προφητών, για τους οποίους η ειρήνη είναι δώρο από τον Θεό, οφείλεται στην σωτήρια παρέμβασής του Θεού, είναι δώρο της αγάπης για όλους τους ανθρώπους που όλους τους αγαπά. Και η αγάπη του δεν έχει όρια, ούτε προϋποθέσεις , ή επεξηγήσεις, ή κρυφές συμφώνησες και κωδίκελους ή συμφέροντα να προασπίσει δεν δημιουργεί ούτε υποστηρίζει διαφορές. Στο “Πάτερ ημών” λέμε “όπως στον ουρανό έτσι και στη γη” η αγάπη Του Θεού είναι η δόξα, ο τρόπος ύπαρξης του Θεού , στον ουρανό, αλλά και στη γη. Και αυτό ο τρόπος ύπαρξης είναι η αγάπη του ανθρώπου για τον συνάνθρωπο, ο οποίος είναι είναι ο πραγματικός και αληθινός τρόπος ύπαρξης του ανθρώπου η ειρήνη.
Συμπέρασμα, αν θέλουμε να δοξάζουμε τον Θεό, δηλαδή να αναγνωρίζουμε την ύπαρξη του και την ενεργεία του μέσα στο κόσμο πρέπει να οικοδομούμε τη ειρήνη. Και αυτό είναι η χριστιανική προσευχή, ως αίτηση ως ευχή ως αναμενόμενο.
Το αγγελικό τραγούδι είναι ήδη μια περιγράφει της όλης ζωής του Ιησού , ο οποίος οικοδομούσε την αγάπη - ειρήνη συναναστρεφόμενος με τους τελευταίους της κοινωνίας φτωχούς, τους αμαρτωλούς, και τους καταφρονεμένους. Η Αγάπη του Θεού της οποίας είναι σάρκα και αίμα και την οποία ζούσε και ευαγγελιζόταν έδινε αξιοπρέπεια και ανθρωπιά, σε εκείνους τους οποίους οι δυνατοί επέβαλλαν την ειρήνη για να κάτσουν ήσυχα.