Πίστη στον Ιησού και ανιδιοτελή αγάπη στον πλησίον, τον τελευταίο, τον μηδαμινό.
Κυριακή 10 Μαρτίου 2019
Το πρώτο ανάγνωσμα, από το Πρώτο Βιβλίο των Βασιλειών 8, 41-43, μας παραθέτει το εδάφιο εκείνο από την ευχή καθιερώσεως του ναού της Ιερουσαλήμ από τον βασιλιά Σολομώντα (1011-931πΧ). O Βασιλιάς παρουσιάζει τον Ναό ( 967 - 960π.Χ) ως σύμβολο ενότητας του έθνους και της πίστης στον ένα Θεό, όπως τα θεμελίωσε ο Μωυσής, και εύχεται να γίνει σύμβολο και της ενότητας των εθνών, γιατί ο Ναός είναι “οίκος του Θεού” του Δημιουργού των πάντων.
Στο κείμενο του Ευαγγελίου ο Ιησούς εγκωμιάζει την πίστη και την ανιδιοτελή αγάπη για τον υπηρέτη του, ενός Ρωμαίου αξιωματικού, ενός εθνικού με τον οποίο ο Νόμος απαγόρευε ακόμη και την συναναστροφή. Η στάση αυτή του Ιησού, που αναγνωρίζει,εκτιμά και επιβραβεύει την πίστη και την ανιδιοτελή αγάπη ενός εθνικού, θα λέγαμε ότι είναι η αρχή της εκπλήρωσης της ευχής του Σολομώντα. Και με ένα απροσμενο τρόπο περιγράφει στην πράξη την διδασκαλία της προηγούμενης Κυριακής να είναι σπλαχνικοί όπως ο Πατέρας είναι σπλαχνικός. Η ευσπλαχνία δεν είναι μόνο στη συγγνώμη αλλά και στην αναγνώριση του καλού όπου και αν αυτό γίνεται,
Από το κατά Λουκά ΄Αγιο Ευαγγέλιο (7,1-10)

Λόγος του Κυρίου.
Απ΄ όλη την ευαγγελική περικοπή ας συγκεντρώσουν την προσοχή μας τα παρακάτω σημεία και ας σκεφτούμε:
Αφ’ ενός έχουμε τους προύχοντες της Καπερναούμ που «συστήνουν» τον Ρωμαίο αξιωματικό στον Ιησού επειδή είναι καλός άνθρωπος και προπάντων ευεργέτης, γι αυτό και του ζητούν να ικανοποιήσει την επιθυμία του. Αφ’ ετέρου έχουμε τον ίδιο τον εκατόνταρχο που ζητάει από τον Δάσκαλο βοήθεια όχι για τον εαυτό του, αλλά για τον υπηρέτη του, που δεν μετρά για τίποτα!
Στους πρώτους υπάρχει ιδιοτέλεια, στον δεύτερο, τον ειδωλολάτρη, η ουσία του Ευαγγελίου, η εμπιστοσύνη στον Ιησού και η αγάπη για τον άλλον, τον τελευταίο, τον μηδαμινό.
Ακόμη ο Ρωμαίος είναι διακριτικός και ευγενής δεν θέλει να φέρει σε δύσκολη θέση τον Ιησού διότι ξέρει ότι, όντας ειδωλολάτρης και κατακτητής, απαγορευόταν στους Ιουδαίους να έλθουν σε επαφή μαζί του, ωστόσο δεν διστάζει να εκδηλώσει μια ακλόνητη πίστη και εμπιστοσύνη στον Ιησού όχι προς ίδιον όφελος αλλά προς όφελος του υπηρέτη του, που δεν διστάζει να παραδεχτεί ότι "... του ήταν πολύ αγαπητός και απαραίτητους". Ο Ιησούς θαυμάζει και εγκωμιάζει δημοσίως την γενναιόδωρη πίστη του Ρωμαίου
Μόνο εάν η πίστη μας γίνει ανιδιοτελής και διαφανής, σταθερή και αποφασιστική, ευγενής και συγκεκριμένη όπως του Ρωμαίου εκατόνταρχου, μπορούμε να προσεγγίσουμε σε βάθος το Μυστήριο του Χριστού.
Σε μερικές μέρες αρχίζει η Τεσσαρακοστή· στην πορεία της ας μιμηθούμε την υπέροχη πίστη και τη γενναιοδωρία του αξιωματικού για να προσεγγίσουμε μαζί του το Μυστήριο του Χριστού!