Σάββατο 13 Ιουλίου 2024

 

Κυριακή 14 Ιουλίου 2024, Β΄ Κύκλος 15η Τακτική Κυριακή 

Όταν η λιτότητα και  η φτώχεια  γίνονται συνώνυμο της πίστης και της ελευθερίας

Ανάγνωσμα από το κατά Μάρκο ΄Αγιο  Ευαγγέλιο   

Κάθε τόσο ο Ιησούς στην διδασκαλία του που απευθυνόμουν σε κείνου που τότε τον άκουσαν δεν παύει  βρίσκει την ευκαιρία  να περιγράψει και ποια θα πρέπει, να είναι κατ’ αναλογία,  η ζωή του μαθητή. 

Ο Ιησούς  δεν θέλει παθητικούς θαυμαστές αλλά ενεργούς και άξιους συνεργάτες “Τότε κάλεσε τους Δώδεκα και άρχισε να τους στέλνει:   γιαυτο  και “ κάλεσε, (διάλεξε), Δώδεκα από τους αυτούς που πιο συχνά τον ακολουθούσαν τους και άρχισε να τους στέλνει δύο δύο και τους έδινε εξουσία πάνω στα ακάθαρτα πνεύματα”. Δηλαδή να τους αναθέτει  μια αποστολή και μια εξουσία, που τους καθιστά  μετόχους της αποστολής Του, χωρίς καμιά εγγύηση . Επιτυχίας  

Έφτανε η καλή  θέληση του καλεσμένου να απάντησή στο το κάλεσμα και να μεταδώσει αυτά που ήδη άκουσε, κατάλαβε και έκανε δικά του από τη διδασκαλία του Ιησού. Ειναι αλλα δώρο έμπνευσης του Θεού

Τους παράγγειλε να μην σηκώνουν τίποτα στο δρόμο, παρά μόνο το ραβδί και τα σανδάλια : ούτε ψωμί, ούτε σακίδιο, ούτε χάλκινα νομίσματα στη ζώνη, αλλά να φορούν σανδάλια στα πόδια και να μη φορούν δυο χιτώνες” 

Ο Ιησούς συστήνει στους μαθητές του  λιτότητα-φτώχεια   που, δεν είναι αξία αυτή καθεαυτή, αλλά γίνεται λειτουργική και  απελευθερώνει τη ζωή του μαθητή από πολλά βαρίδια. Τον απαλλάσσει από το φόβο  ότι μπορεί κάτι να κερδίσει ή να φοβάται χάσει ότι κάτι μπορεί να χάσει να αναγκάζεται να    παίρνει προφυλάξεις και να  γίνεται καχύποπτος,  επιφυλακτικός,  συντηρητικός  και να φροντίζει πως να περισώσει  να κατοχύρωση τα λεγόμενα «κεκτημένα» με αποτέλεσμα  να μην  κοιτά μπροστά για να ανοίξει καινούργιους δρόμους

Το κήρυγμά τους (των μαθητών)  δεν είναι ένας ουδέτερος λόγος αλλ΄είναι ένας λόγος που αποκαλύπτει το κακό, όπου και όπως αυτό φωλεύει στην  ανθρώπινη ζωή και κοινωνία, για πολλους αντιπαθητικούς

Ο Ιησούς είναι αισιόδοξος συστήνει στους μαθητές του να αρχίζουν πάντοτε την αποστολή τους  υποθέτοντας ότι οι κροατες τους είναι διαθέσιμοι να τους δεχτούν, αλλά  δεν πρέπει να εκπλαγούν αν συναντήσουν και την απόρριψη. Η ατμόσφαιρα της ιεραποστολής είναι και τραγική  αφού και ο Ιησούς  προβλέπει και την απόρριψη.  Η ιεραποστολή είναι ένας λόγος που σπέρνεται  και που προκαλεί υπαρξιακά, που επερωτά και  που ζητά άμεσες απαντήσεις και αν χρειαστεί μια ριζική αλλαγή ζωήςκαι αυτό μπορεί να ενοχλήσει .


Οι Ιουδαίοι τον καιρό του Ιησού όταν γύριζαν σπίτι τους καθάριζαν καλά καλά τα υποδήματα τους, μην τυχόν είχαν πατήσει κάπου που είχε πατήσει και κάποιος εθνικός και αυτό ήταν μόλυνση γι’ αυτούς, και να μην την βαλλουν σπίτι τους για τους μαθητές ότι φεύγοντας από κάπου που δεν έγιναν δεκτοί δεν παίρνουνε τίποτα μαζί τους από αυτούς που δε ήταν καλοπροαίρετοι.