Σάββατο 27 Μαρτίου 2021

Β΄ κύκλος, 2η Κυριακή της Τεσσαρακοστής. Η Τεσσαρακοστή είναι η πορεία προς την Μεταμόρφωση. Μκ 9, 2-10

Κυριακή  28 Μαρτίου 2021

Οι δύο πρώτες  Κυριακές της Τεσσαρακοστής μας περιγράφουν την πνευματική διαδρομή της ζωής του μαθητή του Ιησού. 

Την πρώτη Κυριακή, ας την ονομάσουμε «Κυριακή των πειρασμών»,   ο Ιησούς  μας  δείχνει το δρόμο και τον τρόπο για  να ξεπεράσουμε  την έρημο των αμφιβολιών,  των  δοκιμασιών και των πειρασμών, ακόμα και όταν τα πάντα φαίνονται να είναι χωρίς μέλλον. 

Την δεύτερη η σημερινή  μας λέει αν «Αλλάξτε  νοοτροπία» και με «εμπιστευτείτε  και ζήστε μαζί μου το Ευαγγέλιο. Τότε μαζί,  θα φτάσουμε στο όρος της Μεταμόρφωσης, στην Ανάσταση.»

Ανάγνωσμα από το κατά Μάρκο ΄Αγιο Ευαγγέλιο  9, 2-10


' Υστερα από έξι μέρες, παίρνει ο Ιησούς τον Πέτρο και τον Ιάκωβο και τον Ιωάννη και τους οδηγεί σε ένα υψηλό βουνό, μόνους ιδιαιτέρως. Και μεταμορφώθηκε μπροστά τους, και τα φορέματά του έγιναν λαμπερά, πολύ άσπρα, τέτοια που κανένας βαφέας πάνω στη γη δεν μπορεί να τα λευκάνει τόσο. Τους παρουσιάσθηκε ο Ηλίας μαζί με το Μωυσή και συνομιλούσαν με τον Ιησού. Μίλησε τότε ο Πέτρος στον Ιησού και του είπε: "Ραββί, είναι καλό για μας να μείνουμε εδώ. Ας κάνουμε τρεις σκηνές: μια για σένα, μια για το Μωυσή και μια για τον Ηλία" Δεν ήξερε, πράγματι, τι έλεγε, γιατί ήταν τρομοκρατημένοι. ' Ηλθε τότε μια νεφέλη που τους τύλιξε στη σκιά της και μια φωνή ήλθε απ'τη νεφέλη: "Αυτός είναι ο Υιός μου ο αγαπητός. Αυτόν να ακούτε". Κι αμέσως, ρίχνοντας το βλέμμα γύρω δεν είδαν πια κανένα, αλλά μόνο τον Ιησού μαζί τους.

Ενώ κατέβαιναν από το βουνό, τους έδωσε εντολή να μη διηγηθούν σε κανένα όσα είδαν, παρά μόνο όταν ο Υιός του ανθρώπου θα αναστήνονταν απ' τους νεκρούς. Συγκράτησαν αυτά τα λόγια, συζητώντας μεταξύ τους τι θέλει να πει με το "θα αναστήνονταν απ' τους νεκρούς". 

                                                                                                    Λόγος του Κυρίου 

Η ζωή του μαθητή,  ξεκινά  με μια ελεύθερη και υπεύθυνη προσωπική επιλογή, την οποία βιώνει, με αποφασιστικότητα   όσο επίπονη και αν είναι. Συνάμα είναι και μια χαροποιός  προσπάθεια, γιατί ζώντας με τον Ιησού,    ελευθερώνεται το φως και την ομορφιά που ο Δημιουργός έβαλε μέσα στον καθένα και  που  εμείς  το επισκιάσαμε και τώρα, ο  Χριστός, μας το αποκαλύπτει και η λάμψη του μας μεταμορφώνει.

Σ’ αυτή την πορεία υπάρχουν στιγμές δύσκολες που θα θέλαμε να τις αποφύγουμε και άλλες ,  χαρούμενες που,  όπως ο ΄Αγιος  Πέτρος στο “όρος της μεταμόρφωσης”,  που θα θέλαμε να σταματήσουμε το χρόνο και να μείνουμε μόνο σ’ αυτές. 

Και για τις δύο περιπτώσεις  το γεγονός της  Μεταμόρφωσης του   Ιησού, μας λέει: μέ την Ανάσταση οι δύσκολες στιγμές θα δικαιωθούν και θα μεταμορφωθούν και οι  ευχάριστες θα διευρυνθούν και θα μεγιστοποιηθούν,   αρκεί  να επιμείνουμε στην συνοδοιπορία με τον Ιησού και να συνεχίζουμε  τις δύσκολες να  τις βιώνουμε με εμπιστοσύνη στο Χριστό  τότε θα έχουμε  μια πρόγευση  του τι μας περιμένει με την Ανάσταση ˙ και αυτό να μας  δίνει κουράγιο και ελπίδα  για να συνεχίσουμε να ζούμε την χαρμολύπη αυτής της ζωής.  

Η Μεταμόρφωση του Ιησού,  μας παραπέμπει στην Ανάσταση, και είναι για μας το φίλτρο μέσα από το οποίο ο μαθητής του Ιησού  μπορεί να διαβάσει το νόημα όλων  των δυσκολιών, ακόμη και την εμπειρία της “σιωπής  του Θεού”  και του Σταυρού.

Πιστεύω δεν σημαίνει  κάνω “μια σκηνή” και κατοικώντας κάτω από την σκέπη της  είμαι ήσυχος ότι κατάκτησα το επιθυμητό. Πιστεύω  σημαίνει " ακούω" τον Αγαπημένο Υιό:  «Αυτός είναι ο αγαπημένος μου Υιός· αυτόν ν’ ακούτε». Το πρώτο καθήκον του Μαθητή  είναι«Να ακούει τον Γιό και να ζει με τον Γιό» , ώστε  να  καταλάβει τι είναι και πιο το εύρος της μετάνοιας , ώστε να ανταποκριθεί στο κάλεσμα  για  αλλαγή νοοτροπίας που θα τον οδηγήσει στο ευαγγέλιο και θα ζήσει  την Μεταμόρφωση.


Σάββατο 20 Μαρτίου 2021

O Πειρασμός, η ελευθερία και η υπευθυνότητα. 1η Κυριακή της Τεσσαρακοστής (Μκ 1, 12-15)

 Κυριακή  21 Μαρτίου 2021

Η πρώτη γενιά των μαθητών του Ιησού έφευγε, ωστόσο οι πειρασμοί και οι κάθε μορφής δυσκολίες και αμφιβολίες αυξάνονταν και εντείνονταν. Κεντρικο ήταν το ερώτημα– πειρασμό: Που είναι η Βασιλεία του Θεού που ο Ιησούς ευαγγελίστηκε; 

Σε απάντηση αυτής της απορίας, γράφει ο Ευαγγελιστής Μάρκος το Ευαγγέλιο του,  και αρχίζει παραθέτοντας με μεγάλη λιτότητα χωρίς άλλες λεπτομέρειες -σε αντίθεση με τους Ματθαίο και Λούκα που δεν φείδονται λεπτομερειών-.γράφοντας   ότι ο ΙΗΣΟΥΣ οδηγούμενος από το Πνεύμα  “για σαράντα μέρες κι  αντιμετώπισε τους πειρασμούς του σατανά” 


Ανάγνωσμα από το κατά Μάρκο Άγιο Ευαγγέλιο (1, 12-15)

Εκείνο τον καιρό αμέσως (μετά το Βάφτισμα), το Πνεύμα οδηγεί τον Ιησού έξω στην έρημο. Εκεί στην έρημο έμεινε σαράντα μέρες κι αντιμετώπισε τους πειρασμούς του σατανά. Ζούσε μαζί με τα θηρία, και άγγελοι τον υπηρετούσαν. 

Μετά τη σύλληψη του Ιωάννη ο Ιησούς ήρθε στη Γαλιλαία και κήρυττε το χαρμόσυνο μήνυμα για τη βασιλεία του Θεού. «Συμπληρώθηκε», έλεγε, «ο καθορισμένος καιρός κι έφτασε η βασιλεία του Θεού· μετανοείτε και πιστεύετε στο χαρμόσυνο αυτό μήνυμα».

                                                                                                                    Λόγος του Κυρίου 

                                                                                                                                                                    Ο “Πειρασμός”  και η δοκιμασία υπάρχει πάντοτε όταν χρειάζεται κάποιος πρέπει να διαλέξει . Αλλά για μπορεί κάποιος να διαλέξει σημαίνει ότι είναι «ελεύθερος ». Ξεπερνάς τον πειρασμό όταν μεταξύ των πολλών λύσεων, περισσότερο ή λιγότερο ελκυστικών,  που του προσφέρονται έχει την δυνατότητα και είναι ικανός  να εντοπίσεις  την περίπτωση εκείνη που σου προσφέρει  το πιο αξιόλογο, καλό και ωραιότερο αγαθό. «Ελευθερία» σημαίνει γνωρίζω, σταθμίζω, κρίνω, επιλέγω και δρω ανάλογα, σημαίνει πως με τις επιλογές μου δίνω ποιότητα και βάθος στη ζωή. Το πρόβλημα έγκειται στα  κριτήρια επιλογής .

Για τον Ιησού τα πράγματα ήταν ξεκάθαρα. Ο ευαγγελιστής φροντίζει να μας τα παρουσιάσει δίνοντάς μας την περίληψη του κηρύγματός  του που  ήταν και :  φάρος οδηγός της ζωής του“ ... έφτασε η Βασιλεία του Θεού· μετανοείτε και πιστεύετε στο χαρμόσυνο αυτό μήνυμα”.. Ο Ιησούς δεν διάλεξε το δρόμο της καταγγελίας και της απειλής τιμωριών ή την  οδό  των υποσχέσεων, αλλά άνοιξε έναν καινούριο δρόμο, το δρόμο της αναγγελίας «χαροποιών νέων» έφτασε η Βασιλεία του Θεού   και ο καθένας,   που την κάνει δεκτή  στη ζωή του, παρόλους τους πειρασμούς   μπορεί και να την αλλάξει. 

 Ο ευαγγελιστής σημειώνει ότι η δημόσια ζωή του Ιησού που αρχίζει με το Βάφτισμα. “ το Πνεύμα οδηγεί τον Ιησού έξω στην έρημο” και είχε οδηγό το Πνεύμα,  τη δύναμη της αγάπης του Θεού.  Ότι ισχύει  για τον Ιησού, ισχύει και για μας.  

“ Έξω, στην έρημο : Στον κόσμο, στην  καθημερινότητά του,  όπου ο καθένας κάνει την εμπειρία  ότι ενώ να θέλει ζήσει σωστά για να είναι ευτυχισμένος αλλά παρ’ όλη την καλή του θέληση δεν ξέρει πως.