Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2016

Πρωτη του Έτους γιορτή της Μητρότητας της Παναγίας


Η αρχή το ήμισυ του παντός

Οκτώ ημέρες μετά τα Χριστούγεννα, γιορτάζουμε τη Μητρότητα της Παναγίας και αρχή του έτους και διαβάζουμε την ίδια ευαγγελική περικοπή των Χριστουγέννων.
Τα Χριστούγεννα, το γεγονός της Γέννησης του Ιησού του Χριστού του Θεού, της Ενσάρκωσης του Θεού, δεν είναι εύκολο κάποιος να τα καταλάβει.

Από το κατά Λουκά άγιο Ευαγγέλιο Λκ 2,16-21

Εκείνο τον καιρό οι βοσκοί πήγαν τρέχοντας και βρήκαν τη Μαριάμ και τον Ιωσήφ, και το βρέφος ξαπλωμένο στο παχνί. Όταν τους είδαν, τους διηγήθηκαν τα λόγια που τους είπε ο άγγελος γι’ αυτό το παιδί. Όλοι όσοι τα άκουσαν έμειναν κατάπληκτοι μ’ αυτά που τους είπαν οι βοσκοί. Η Μαριάμ διατηρούσε όλα αυτά τα λόγια στην καρδιά της και τα σκεφτόταν συνεχώς. Οι βοσκοί γύρισαν πίσω δοξάζοντας και υμνώντας το Θεό για όλα όσα άκουσαν και είδαν· ήταν όλα όπως τους είχαν ειπωθεί.


Λόγος του Κυρίου

Η ευαγγελική περικοπή παρουσιάζει την Παναγία τρεις φορές με την κατεξοχήν ιδιότητά της που την καθιερώνει στη συνείδηση όλων μας ως Μητέρα, με διακριτική παρουσία. Ο Ευαγγελιστής, με μια παρατήρηση - επισήμανση : “ H Μαριάμ διατηρούσε όλα αυτά τα λόγια στην καρδιά της και τα μελετούσε συνεχώς”, την προτείνει ως παράδειγμα του κάθε μαθητή του Υιού της. Διατηρούσε: Όχι απλά θαύμαζε πρόσκαιρα και έπειτα γύριζε στην καθημερινότητά της και κάτι της έμενε ως ευχάριστη ανάμνηση. Τα μελετούσε: Που σημαίνει ενεργή επεξεργασία των γεγονότων, προσπάθεια κατανόησης και εμβάθυνσης. Αναζητούσε το χρυσό νήμα που έδενε μαζί τα αντίθετα: ένα στάβλο” και ένα πλήθος αγγέλων, μια φάτνη και ένα βασίλειο που δεν έχει τέλος. Ας ενωθούμε και εμείς Μαζί της και ας κρατήσουμε, όχι την απλή έκπληξη και θαυμασμό, αλλά περισσότερο, όπως εκείνη, την απορία που λαχταρά να κατανοήσει το γεγονός: ότι ο Θεός ο Παντοδύναμος ξεκινά πάντα από και με, τα μικρά πράγματα, για να δημιουργήσει τα Μεγάλα και να αποκαλύψει την αλήθεια που φανερώνουν, τον προσανατολισμό που δείχνουν.

Μια τελευταία παρατήρηση που αφορά το πρώτο Ανάγνωσμα, που με μια ευχάριστη συγκυρία προτείνεται στη μελέτη μας μια μέρα που είναι και η πρώτη του νέου έτους.

Ο Κύριος είπε στο Μωυσή: «Όταν ο Ααρών και οι γιοι του θα ευλογούν το λαό του Ισραήλ, θα τους ορίσεις να λένε αυτά τα λόγια: “Ο Κύριος να σε ευλογεί και να σε φυλάει. Ο Κύριος να σε φωτίσει με το φως του Προσώπου Του και να σε ελεήσει. Ο Κύριος να σου συμπαραστέκεται και να σου δίνει ειρήνη”. Με αυτόν τον τρόπο θα διακηρύττουν το όνομά μου στους Ισραηλίτες και θα τους θυμίζουν ότι είναι λαός μου, κι εγώ θα τους ευλογώ».

Δεν διευκρινίζει ποιον από το λαό μπορεί να ευλογεί, άρα όλους, το αξίζουν ή δεν το αξίζουν.
Η ευλογία του Θεού δεν είναι τα πλούτη, δεν είναι η τύχη, δεν είναι το γόητρο, αυτό που λέμε επιτυχία, δεν είναι η υγεία, δεν είναι η μακροζωία. Αλλά το φως του προσώπου του που μας φωτίζει. Ένα φτωχό παράδειγμα για να προσεγγίσουμε το μυστήριο. Το πρόσωπο του καθενός είναι η είσοδος, η αποκάλυψη της καλής καρδιάς. Ας αναλογισθούμε τι μας συμβαίνει όταν συναντήσουμε στο δρόμο μας ένα πρόσωπο “καλοκάγαθο”. Να μας δώσει τη χάρη του.
Δεν ξέρω με τον καινούργιο χρόνο τι ο Καλός Θεός θα μου χαρίσει. Ξέρω, όμως, ότι με καταλαβαίνει και θα είναι έτοιμος να συγχωρήσει τα λάθη και τις αμαρτίες μου, θα είναι συνοδοιπόρος μου. Θα σκύβει επάνω μου και θα έχει κάτι καλό να μου δώσει.






__________________

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2017

Από τότε που έστησε τη σκηνή του ανάμεσά μας

όλα είναι δυνατά.
 

Απο το κατα Λουκά Αγ. Ευαγγέλιο: Λκ 2,1-20

Η γιορτή των Χριστουγέννων δεν είναι μια συναισθηματική γιορτή της επετείου της γεννήσεως του Ιησού από τη Ναζαρέτ και δεν είναι ούτε η τελετουργική ανάμνηση του ιστορικού γεγονότος της γέννησης του Ιησού. Είναι γιορτή επειδή ήρθε κάποιος για να μας θυμίσει την ταυτότητα μας και να μας πει ότι: «το μέλλον σας είναι εδώ!» Γιορτάζουμε τη νέα διευθέτηση και ανακατάταξη όλων των πραγμάτων!!!


Τις ημέρες εκείνες ο Καίσαρας Αύγουστος έβγαλε διάταγμα να απογραφεί όλη η οικουμένη. Η απογραφή αυτή ήταν η πρώτη που έγινε όταν έπαρχος της Συρίας ήταν ο Κυρήνιος. Όλοι πήγαιναν, λοιπόν, να απογραφούν, καθένας στον τόπο της καταγωγής του.
Στη Ρώμη, την πρωτεύουσα, φαίνεται να παίρνονται ιστορικές αποφάσεις. Όμως στην Βηθλεέμ συμβαίνουν κοσμογονικές ανακατατάξεις και εκεί αρχίζει η ανασυγκρότηση της ανθρώπινης ιστορίας.
Ανέβηκε κι ο Ιωσήφ από τη Ναζαρέτ, πόλη της Γαλιλαίας, στην Ιουδαία, για να απογραφεί στην πόλη Δαβίδ, που ονομάζεται Βηθλεέμ, επειδή καταγόταν από την οικογένεια και τη γενιά του Δαβίδ. ΄Ολα αυτά συμβαίνουν όχι σε έναν μυθολογικό χρόνο, κάποτε και κάπου, αλλά σε μια συγκεκριμένη ιστορική περίοδο, με συγκεκριμένες παραμέτρους ανθρώπων και γεγονότων που, όποιος είναι καλής πίστεως και θέλησης άνθρωπος, μπορεί να ελέγξει την ιστορική αλήθεια του γεγονότος. Είναι ένα ιστορικό γεγονός, που περιγράφεται με απόλυτη και απέριττη απλότητα χωρίς να μυθοποιείται, ελάττωμα που έχουμε ακόμη και εμείς σήμερα δηλαδή να μυθοποιούμε γεγονότα που συμβαίνουν γύρω μας και που νομίζουμε ότι είναι σημαντικά.
Είχε μαζί του και τη Μαριάμ, τη μνηστή του, η οποία ήταν έγκυος. Τον καιρό που αυτοί ήταν εκεί, ήρθε η ώρα της Μαριάμ να γεννήσει, και γέννησε τον γιο της τον πρωτότοκο. Τον σπαργάνωσε και τον ξάπλωσε σ’ ένα παχνί, γιατί δε βρήκαν μέρος στο πανδοχείο. Γιορτάζουμε εκείνο το γεγονός, την γέννηση του Ιησού και όχι τα γενέθλια. Γιορτάζουμε το γεγονός που έκανε τον κόσμο να εισέλθει σε μια πορεία με νέα κατεύθυνση : είναι ο Θεός που έρχεται να συναντήσει τον άνθρωπο, είναι ο Θεός που δείχνει, ακόμη μια φορά, εμπιστοσύνη στον άνθρωπο παρ’ όλες τις απιστίες του ανθρώπου. Είναι ο Μεγάλος που πάει σε συνάντηση των μικρών. Το κέντρο του γεγονότος δεν είναι η πόλη αλλά η ύπαιθρος. Ο ναός, είναι ο στάβλος. Η ιστορία ξαναρχίζει από τους μικρούς και τους τελευταίους.
Στην περιοχή εκείνη βρίσκονταν βοσκοί που έμεναν στο ύπαιθρο και φύλαγαν βάρδιες τη νύχτα για το κοπάδι τους. Σ’ αυτούς παρουσιάστηκε ένας άγγελος Κυρίου και τους περιέβαλε θεϊκή λαμπρότητα. Εκείνοι κατατρόμαξαν, αλλά ο άγγελος τους είπε: «Μην τρομάζετε! Είναι ένα γεγονός παρηγορητικό και χαρούμενο όπου ο Θεός επεμβαίνει (άγγελος) και η επέμβασή του γίνεται για να προστατέψει και να προωθήσει τη ζωή. Το ιστορικό γεγονός, από μόνο του, μπορεί να έχει πολλά νοήματα, προς αποφυγή παρεξηγήσεων χρειάζονται διευκρινίσεις, επειδή, στην προκειμένη περίπτωση, η γέννηση ενός ανθρώπου είναι ανοιχτή σε πάρα πολλές ερμηνείες.
Σας φέρνω ένα χαρμόσυνο άγγελμα, που θα γεμίσει με χαρά μεγάλη όλο τον