Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2022

Η ζωή είναι μια διαδικασία μεταμόρφωσης, όχι αποσύνθεσης. Γ’ Κύκλος 13 Τακτική Κυριακή Λκ 21, 5-19

 

Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2022 , 


Ότι τα πράγματα δεν πάνε καλά είναι μια απλή καθημερινή διαπίστωση. Τα  καταστροφικά και πένθιμα γεγονότα  που προκαλούν  απογοήτευση ή φρίκη διαδέχεται το ένα το άλλο. Αυτά δεν  είναι ευκαιρίες για να υπολογίζουμε “το τέλος” και να προετοιμαζόμαστε , αλλά μια πρόκληση για να πάρουμε στα χέρια μας τη ζωή μας , χωρίς  ψευδαίσθησης ότι θα βελτιωθούν ή φυγές στο φανταστικό. Καλούμαστε να ζήσουμε  το εδώ και τώρα μας με όλο τον εαυτούς μας, χωρίς να καταφύγουμε σε όνειρoπλασίες ή νοσταλγίες για το καλό παρελθόν που έφυγε.

 Ανάγνωσμα από το κατά Λούκα Άγιο Ευαγγέλιο (21, 5-19)


Εκείνο τον καιρό, καθώς μερικοί έλεγαν για το ναό ότι είναι στολισμένος με εκλεκτούς λίθους κι αφιερώματα, ο Ιησούς είπε: «Αυτά που βλέπετε όλα θα γκρεμιστούν· θα ’ρθουν μέρες που δεν θα μείνει πέτρα πάνω στην πέτρα».

Τον ρώτησαν τότε: «Διδάσκαλε, πότε θα γίνουν αυτά, και ποιο θα είναι το σημάδι όταν έρθει η ώρα να γίνουν;» «Προσέξτε», απάντησε εκείνος, «μην ξεγελαστείτε, γιατί θα έρθουν πολλοί που θα χρησιμοποιούν το όνομά μου και θα ισχυρίζονται: “εγώ είμαι ο Μεσσίας” και “ο καιρός έφτασε”· να μην τους ακολουθήσετε όμως.Όταν πάλι ακούσετε για πολέμους κι αναστατώσεις, μην τρομοκρατηθείτε, γιατί αυτά πρέπει να γίνουν πρώτα· δε θα ακολουθήσει όμως αμέσως το τέλος».«Θα ξεσηκωθεί», τους έλεγε, «το ένα έθνος εναντίον του άλλου, και το ένα βασίλειο εναντίον του άλλου. Θα γίνουν μεγάλοι σεισμοί σε διάφορα μέρη και θα παρουσιαστούν πείνες και επιδημίες. Θα συμβούν φοβερά πράγματα, και θα φανούν μεγάλα σημάδια από τον ουρανό. Πριν όμως γίνουν όλα αυτά, θα σας συλλάβουν, θα σας καταδιώξουν, θα σας παραδώσουν στις συναγωγές, θα σας κλείσουν στις φυλακές και θα σας οδηγήσουν μπροστά σε βασιλιάδες και ηγεμόνες εξαιτίας μου. Όλα αυτά θα γίνουν για σας μια ευκαιρία να δώσετε μαρτυρία για μένα. Νιώστε το καλά, πως δε χρειάζεται να ετοιμάζετε από πριν την απολογία σας, γιατί εγώ θα σας δώσω λόγια και σοφία, και σ’ αυτά δε θα μπορέσουν να αντισταθούν ή να τα αντικρούσουν οι αντίπαλοί σας. Θα παραδοθείτε από γονείς κι αδέρφια, από συγγενείς και φίλους, και μερικούς από σας θα σας σκοτώσουν. Όλοι θα σας μισούν εξαιτίας μου. Δεν θα χαθεί όμως ούτε μια τρίχα απ’ το κεφάλι σας. Με την υπομονή σας θα σώσετε τη ζωή σας».

Λόγος του Κυρίου

Αντί να παραπονιόμαστε για το πώς και που άραγε πηγαίνει αυτός ο κόσμος, ο Ιησούς μας καλεί να βυθιστούμε σε αυτόν και να τον ζήσουμε στο έπακρο, αντιλαμβανόμενοι τη ζωή ως γέννηση, ως μια δυνατότητα να έρθουμε στο φως ο πραγματικός εαυτού μας. Η ζωή, με όλη της την πολυπλοκότητα, με τις καταιγίδες και ανατροπές, και τη μεγάλη δόση ταλαιπωρίας που τη συνοδεύει, βιώνει τους πόνους του τοκετού (πρβλ. Ρωμ. 8:22), η διαδικασία μιας ανθοφορία που δεν θα τελειώσει ποτέ.

Η ζωή είναι μια διαδικασία μεταμόρφωσης, όχι φθοράς.

Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2022

Η προστασία του θεού στον άνθρωπο δεν έχει ημερομηνία λήξης. Γ΄ Κύκλος 32η , Τακτική Κυριακή (Λκ 20, 27-38)

 

Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2022 

Η Θεία Λειτουργία διακηρύσσει με μεγάλη ποιητική διάθεση διακηρύσσει την πεποίθηση του χριστιανού ότι : «η ζωή μεταβάλλεται δεν αφαιρείται» και που «αφού διαλυθεί η επίγεια αυτή σκηνή ( = ο εγκόσμιος προσωρινός βίος του), αποκτά κατοικία μόνιμη στους ουρανούς (στη Βασιλεία του ο Θεός θα είναι τα πάντα σε όλους).

Ανάγνωσμα από το κατά Λουκά αγ. Ευαγγέλιο ( 20,27-38)

    

Τον πλησίασαν τότε μερικοί από τους Σαδδουκαίους, οι οποίοι δε δέχονται ότι υπάρχει ανάσταση, και τον ρώτησαν: «Διδάσκαλε, ο Μωυσής μάς έδωσε γραπτή εντολή: αν κάποιου πεθάνει ο αδερφός, ο οποίος είναι παντρεμένος αλλά άτεκνος, να πάρει ο αδερφός του τη χήρα και να κάνει απογόνους για τον νεκρό αδερφό του. Ήταν, λοιπόν, εφτά αδερφοί. Ο πρώτος παντρεύτηκε μια γυναίκα και πέθανε άτεκνος. Την πήρε κι ο δεύτερος τη γυναίκα, και πέθανε κι αυτός άτεκνος. Επίσης την πήρε και ο τρίτος. Το ίδιο και οι εφτά· πέθαναν χωρίς ν’ αφήσουν παιδιά. Τελευταία απ’ όλους πέθανε και η γυναίκα. Αυτή, λοιπόν, σε ποιον απ’ όλους αυτούς θα ανήκει στην ανάσταση; Αφού την είχαν πάρει γυναίκα τους και οι εφτά».

    Ο Ιησούς τότε τους απάντησε: «Οι άνθρωποι που ζουν σ’ αυτόν τον κόσμο, παντρεύονται και παντρεύουν. Όσοι όμως αξιωθούν ν’ αναστηθούν από τους νεκρούς και να ζήσουν στον καινούριο κόσμο, αυτοί ούτε θα νυμφεύονται ούτε θα παντρεύονται. Κι αυτό, γιατί δε θα υπάρχει γι’ αυτούς θάνατος· σαν αναστημένοι άνθρωποι που θα είναι, θα είναι ίσοι με τους αγγέλους και παιδιά του Θεού. Ότι άλλωστε οι νεκροί ανασταίνονται, αυτό το αναφέρει κι ο Μωυσής, όταν μιλάει για τη βάτο, και λέει ότι ο Κύριος είναι Θεός του Αβραάμ, Θεός του Ισαάκ και Θεός του Ιακώβ. Ο Θεός δεν είναι Θεός νεκρών αλλά ζωντανών, γιατί γι’ αυτόν όλοι είναι ζωντανοί».

Λόγος του Κυρίου

    Την εποχή του Ιησού οι Σαδδουκαίοι, το κόμμα των αριστοκρατικών, θεωρούσαν ως δεσμευτικό μόνο τον Νόμο, δηλ την Πεντάτευχο, τα πέντε πρώτα βιβλία της Γραφής και επειδή η Πεντάτευχος σιωπά για το πρόβλημα της ανάστασης των νεκρών, εκλάμβαναν την προφορική διδασκαλία των Φαρισαίων περί αναστάσεως των νεκρών ως ένα παράνομο νεοτερισμό και ως εκ τούτου την περιέπιπταν . Βέβαια οι φαρισαίοι εκλάμβαναν την ανάσταση ως μια επαναφορά την επίγεια ζωή στην καλύτερη περίπτωση πιο βελτιωμένη.

    Για να δείξουν το παράλογο της πίστης στην ανάσταση, υποβάλλουν στον Ιησού την περίπτωση της γυναίκας που είχε επτά συζύγους, όλοι πέθαναν ερώτημα στη ανάσταση σε ποίον από τους επτά η γυναίκα θα λογιζόταν και θα ανήκε ως σύζυγος;