Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2019

Α κυκλος, 3η Κυριακή της Παρουσίας, (Mτ.11,2-11)


Στο καιρό της αμφιβολίας  το Ευαγγέλιο είναι Χαρούμενη αναμονή  και ελπίδα 

Κυριακή 15 Δεκεμβρίου  2018,

Από το κατά Ματθαίο ΄Αγιο Ευαγγέλιο (Mτ.11,2-11)

Εκείνο τον καιρό  ο Ιωάννης, που βρισκόταν στη φυλακή, άκουσε τα έργα του Χριστού, έστειλε, μέσω των μαθητών του, και του είπε: "Εσύ είσαι αυτός που πρόκειται να έλθει ή άλλον να περιμένουμε;" Και ο Ιησούς απάντησε λέγοντας τους: "Πηγαίνετε και αναφέρτε στον Ιωάννη όσα ακούτε και βλέπετε: 5τυφλοί αναβλέπουν, κουτσοί περπατούν, λεπροί καθαρίζονται,  κουφοί ακούνε, νεκροί ανασταίνονται και οι φτωχοί ακούνε το χαρμόσυνο άγγελμα. Και είναι μακάριος όποιος δε σκανδαλισθεί εξαιτίας μου.
Ενώ αυτοί έφευγαν, άρχισε να λέει ο Ιησούς στα πλήθη για τον Ιωάννη: "Τί βγήκατε στην έρημο να δείτε; 'Ενα καλάμι που το σαλεύει ο άνεμος; Αλλά τι βγήκατε να δείτε; 'Εναν άνθρωπο ντυμένο με απαλά φορέματα; Αυτοί που είναι ντυμένοι τα απαλά φορέματα βρίσκονται στα παλάτια των βασιλιάδων. Αλλά τι βγήκατε να δείτε; 'Εναν προφήτη; Ναι, σας λέω, και περισσότερο από έναν προφήτη. Αυτός είναι εκείνος για τον οποίο λέει η Γραφή  Ιδού, εγώ στέλνω τον αγγελιαφόρο μου,
πριν από σένα. Αυτός θα προετοιμάσει το δρόμο, μπροστά σου.
Αλήθεια σας λέω: ανάμεσα σε όσους γεννήθηκαν από γυναίκα, κανένας δεν φανερώθηκε που να είναι πιο μεγάλος απ'τον Ιωάννη το Βαφτιστή. Αλλά αυτός που είναι μικρότερος στη βασιλεία των ουρανών.
Λόγος του κυρίου 


 “Ο  Ιησούς άρχισε να μιλάει γι’ αυτόν στον κόσμο για τον Ιωάννη και να λέει : «Τι βγήκατε να δείτε στην έρημο; Ένα καλάμι που το πάει πέρα δώθε ο άνεμος; (δηλαδή έναν  οπορτουνιστή που αλλάζει γνώμη οπότε τον συμφέρει ώστε να είναι πάντοτε με τους δυνατούς, με τη μόδα, με την τρέχουσα ιδεοληψία  θα λέγαμε σήμερα). Ή μήπως βγήκατε να δείτε κανέναν ντυμένο με πολυτελή ρούχα; Αυτοί που φορούν τα πολυτελή ρούχα βρίσκονται στα ανάκτορα,(δηλαδή αυλοκόλακα, ή λακέδ της εξουσίας) .  Εσείς όμως τι βγήκατε να δείτε; Κάποιον προφήτη;  Ναι, σας λέω, και περισσότερο από έναν προφήτη  Ο ρόλος του προφήτη  δεν είναι να προκαλέσει τον θαυμασμό σας λέγοντας ό, τι σας αρέσει και σας συμφέρει, αλλά να λέει την αλήθεια ό, τι και αν κοστίζει. Να ερμηνεύει το σήμερα που ζείτε με το φως του λόγου του Θεού και να ανοίγει νέες προοπτικές για το μέλλον δηλαδή να δείξει το δρόμο που οδηγεί στη Βασιλεία του Θεού.

Ο Ιωάννης  έζησε  και κήρυττε  και θυσιάστηκε για  την επικράτηση της αλήθειας και της δικαιοσύνης,  και  για  μας σήμερα, ώστε να  συνειδητοποιούμε το μεγάλο δώρο που μας έχει δοθεί: τον Ιησού και το Ευαγγέλιο του, που για μας είναι η Βασιλεία του Θεού που έχει ήδη αρχίσει, είναι παρούσα και μας προσφέρεται.

Απο το πρωτο Αναγνωσμα Ησαΐας  35, 1-6. 8. 10
Ο προφήτης, στην Αγία Γραφή,  δεν είναι κάποιος που προβλέπει αυτά που θα συμβούν   μελλοντικά, καλά ή κακά. Είναι ένας ευσεβής που ερμηνεύει τα γεγονότα που ζει, με βάση τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις και ανοίγει,  μέσω  της ερμηνείας αυτής,  προοπτικές για το μέλλον. Το προφητικό κείμενο του Ησαΐα, που διαβάζουμε σήμερα,  έχει δύο κέντρα αναφοράς που περιγράφονται  με δύο 

Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2019

Εορτή της Αμιάντου Συλλήψεως της Παναγίας

8 Δεκεμβρίου 2019,  2η Κυριακή της Παρουσίας 

Η εμπιστοσύνη η αγάπη και η Διαθεσιμότητα του ενός γίνεται η  ελπίδα όλων.

Στο σημερινό ευαγγέλιο έχουμε τον διάλογο  του ανθρώπου καλής θελήσεως με τον Θεό. 

Ανάγνωσμα από το κατά Λουκά Άγιο Ευαγγέλιο  (1, 26-38)

“Εκείνον τον καιρό, ο Θεός έστειλε τον άγγελο Γαβριήλ σε μια πόλη της Γαλιλαίας που ονομάζεται Ναζαρέτ, σε μια παρθένο αρραβωνιασμένη με άνδρα, που λεγόταν Ιωσήφ από τη γενιά του Δαβίδ. Το όνομα της παρθένου ήταν Μαριάμ. Και όταν ο άγγελος μπήκε στο σπίτι της, είπε: "Χαίρε, χαριτωμένη, ο Κύριος μαζί σου". Αλλά εκείνη ταράχθηκε απ'αυτό το λόγο και σκεπτόταν τι είδους χαιρετισμός ήταν αυτός. Και ο άγγελος της είπε: "Μη φοβάσαι, Μαριάμ, διότι βρήκες χάρη κοντά στο Θεό. Και να, Θα μείνεις έγκυος και θα γεννήσεις ένα γιο, που θα τον ονομάσεις Ιησού. Αυτός θα γίνει μέγας και θα ονομασθεί Υιός του Υψίστου και θα του δώσει ο Κύριος ο Θεός το θρόνο του Δαβίδ του πατέρα του, και θα βασιλεύσει για πάντα πάνω στη γενιά του Ιακώβ και η βασιλεία του δεν θα έχει τέλος".
Είπε τότε η Μαριάμ στον άγγελο: "Πώς θα γίνει αυτό, αφού δε γνωρίζω άνδρα;" Κι ο άγγελος απαντώντας της είπε: "Το 'Αγιο Πνεύμα θα έλθει πάνω σου και η δύναμη του Υψίστου θα σε επισκιάσει. Για τούτο, και το παιδί που θα γεννηθεί, θα ονομασθεί άγιο, Υιός Θεού. Και η Ελισάβετ η συγγενής σου, συνέλαβε γιο στα γηρατειά της και αυτός είναι ο έκτος μήνας της εγκυμοσύνης, αυτής που την αποκαλούσαν στείρα. Διότι για το Θεό κανένας λόγος δεν είναι αδύνατος για να πραγματοποιηθεί". Είπε τότε η Μαριάμ: "Εγώ είμαι η δούλη του Κυρίου. Ας γίνει σε μένα σύμφωνα με το λόγο σου". Κι αναχώρησε απ' αυτήν ο άγγελος.

Λόγος του Κυρίου

Η Μαρία δεν μας παρουσιάζεται ως μια  άβουλη εκτελεστής, που σκύβει το κεφάλι στις εντολές των ανωτέρων. Κάθε άλλο είναι ευφυείς  και κάνει ερωτήσεις. Δεν δέχεται άκριτα ότι της πούνε. Θέλει πρώτα να το επεξεργαστεί, να καταλάβει και μετά να αποφασίσει. Θέλει να διεισδύσει στο τις προτείνεται. 

Η Μαρία δείχνει μια μεγάλη ελευθερία. Ερωτήσεις δεν κάνουν μόνο  οι ευφυείς, αλλά αυτοί που είναι ελεύθεροι. Το (2.2.1974) ο πάπας Παύλος ο 6ος  στην  Αποστολική του προτροπή , για την “Ευλάβεια προς την Μαρία” σχολιάζοντας τον ύμνο   Μagnificat, έγραφε “ Η Μαρία είναι  "μια  γυναίκα που δεν μπορεί να χαρακτηριστεί από  παθητικότητα ή μια  θρησκευτικότητα που διαστρεβλώνει αλλοιώνει τη γνήσια θρησκευτικότητα" (37) Η ελευθερία είναι ένας χώρος που τον  κατακτάμε με την ευφυΐα μας, η οποία δεν μας επιτρέπει να κλείνουμε το κεφάλι άκριτα.

Η Μαρία είναι ελεύθερη γιατί προβάλλει το δικαίωμά της να διαλέξει μεταξύ, του όχι  σ’ αυτό που προτείνει ο άγγελος και που θα την άφηνε να είναι σε αρμονία τις τρέχουσες αρχές, άρα στην ησυχία της. Και από την άλλη το ναι που θα την οδηγούσε στο να γίνει αυτό που λέμε σήμερα ανύπαντρη μητέρα. Πράγμα που θα την παρέδιδε  στην κατακραυγή του περιβάλλοντος. Γιατί θα πήγαινε τελικά ενάντια σε μια  νοοτροπία που βλέπει τον κόσμο και τις σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων μόνο με την προοπτική των ανδρών και των ισχυρών.