Σάββατο 13 Μαΐου 2023

Η κληρονομιά που Ιησού, αφήνει στους δικούς του. 6η Κυριακή του Πάσχα 2023


Κυριακή 14 Μαΐου 2023

Ανάγνωσμα από κατά Ιωάννη ΄Αγ. Ευαγγέλιο (Ιω. 14,1-12)


Εκείνον τον καιρό είπε ο Ιησούς στους μαθητές του: «Μην ταράζεται η καρδιά σας· να ’χετε πίστη στο Θεό, να ’χετε πίστη και σ’ εμένα. Στο σπίτι του Πατέρα μου υπάρχουν πολλοί τόποι διαμονής· αν δεν υπήρχαν, θα σας το ’λεγα. Εγώ πηγαίνω να σας ετοιμάσω τόπο. Κι όταν πάω και σας ετοιμάσω τόπο, πάλι θα ’ρθώ και θα σας πάρω κοντά μου, ώστε όπου είμαι εγώ να είστε κι εσείς. Ξέρετε, βέβαια, και πού πηγαίνω και την οδό που οδηγεί εκεί».

«Κύριε», του λέει ο Θωμάς, «δεν ξέρουμε πού πηγαίνεις· πώς λοιπόν μπορούμε να ξέρουμε την οδό που οδηγεί εκεί;» Ο Ιησούς του απάντησε: «Εγώ είμαι η οδός, η αλήθεια και η ζωή· κανείς δεν πηγαίνει στον Πατέρα παρά μόνο αν περάσει από μένα. Αν με είχατε γνωρίσει, θα είχατε γνωρίσει και τον Πατέρα μου. Αλλά κι από τώρα τον γνωρίζετε και τον έχετε δει».

«Κύριε», του λέει ο Φίλιππος, «δείξε μας τον Πατέρα, κι αυτό μας αρκεί».Του λέει ο Ιησούς: «Τόσον καιρό είμαι μαζί σας, Φίλιππε, και δε μ’ έχεις γνωρίσει; Αυτός που έχει δει εμένα, έχει δει τον Πατέρα. Πώς μπορείς εσύ να λες “δείξε μας τον Πατέρα”; Δεν πιστεύεις πως εγώ είμαι αχώριστος από τον Πατέρα, κι ο Πατέρας από μένα; Τα λόγια που σας λέω εγώ, δεν τα λέω από μόνος μου· κι ο Πατέρας, που είναι ένα μ’ εμένα, αυτός πραγματοποιεί τα έργα. 11Πιστέψτε με ότι εγώ είμαι αχώριστος από τον Πατέρα, κι ο Πατέρας από μένα· αν πάλι δεν πιστεύετε στο λόγο μου, πιστέψτε εξαιτίας των ίδιων των έργων.

»Σας βεβαιώνω πως αυτός που πιστεύει σ’ εμένα, θα κάνει κι εκείνος τα ίδια έργα που κάνω εγώ και μάλιστα ακόμη μεγαλύτερα απ’ αυτά, γιατί εγώ πηγαίνω κοντά στον Πατέρα.

Λόγος του Κυρίου

 Ακόμη και όταν  δεν με βλέπεις είμαι στη ζωή σου. Όταν με εμπιστεύεσαι,  όταν είμαι στη ζωή σου, πότε να μην στεναχωριέσαι και να μην ανησυχείς, γιατί δεν είσαι μόνος!

Όλοι έχουμε κάνει την εμπειρία του να έχουμε χάσει ένα πρόσωπο  με το οποίο η δύναμή της αγάπης μας είχε ενώσει. Όμως  ο τρόπος της ζωής του, οι  αξίες που πίστευαν,τα παραδείγματά που μας άφησαν , παραμένουν πέρα για πέρα ζωντανά ζωντανά ανάμεσα μας. Πόσο μας ο Αναστημένος είναι Εδώ ανάμεσά μας.

Υπάρχει ακόμη ένα  μαργαριτάρι  στο σημερινό Ευαγγέλιο: ο Ιησούς μας διαβεβαιώνει ότι ο καθένας μας θα έχει ένα δωμάτιο στο δικό του σπίτι. Αυτό είναι τα καλά νέα: κανείς δεν αποκλείεται... όλοι μπορούμε να το πετύχουμε τη σωτηρία. Είναι  στα μέτρα του καθενός... αν το θέλει , γιατί υπάρχει για όλους ένα μονοπάτι που οδηγεί στο Ιησού:  είναι αυτό που ο ίδιος διάτρεξε, είναι ο ίδιος ο Ιησούς.

Δεν υπάρχει θέση, μέρος, κατάσταση στην οποία κάποιος μπορεί να βρεθεί και να μην μπορεί να γίνει η αφετηρία της σωτηρίας του: Είτε είναι  σε αμαρτία, είτε υποφέρει, είτε πονά; είτε είναι κουρασμένος και σε δυσκολία και σταμάτησε, ακόμα και όταν νομίζει ότι κάπου βάλτωσε. Το σημαντικό είναι  να αποφασίσει να κινηθεί, να κάνει το πρώτο βήμα… μπορεί να  χρειαστεί πολύς κόπος, χρόνος και προσπάθεια για να ξεκινήσει, να αρχίσει να πορεύεται  το δρόμο είναι που η σωτηρία!

“Εγώ είμαι η οδός, η αλήθεια και η ζωή”

Το χαρακτηριστικό της χριστιανική πίστης, το κέντρο και η  ρίζα της σωτηρίας που προσφέρει είναι η σχέση μας με το πρόσωπο του Ιησού η συμβίωση και η συμπόρευση με ένα πρόσωπο.

Η ‘οδός’  δεν είναι πρόγραμμα, ή μια σειρά εντολών, είναι ένα πρόσωπο,  ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ 

Η ‘αλήθεια’  δεν είναι δόγμα, μια αφηρημένη γνώση. Είναι το περιεχόμενο της  ζωής του.

Η ‘ζωή’ δεν είναι κάτι ανεξάρτητο από αυτόν, διαφορετικό από αυτόν,  αλλά είναι ο ίδιος που μας προσφέρει τον εαυτό του για να  να ανοίξουν τα μάτια μας  και να γνωρίσουμε ο σπίτι του Πατέρα όπου μας έχει ετοιμάσει τόπο.