Σάββατο 25 Απριλίου 2020

Ο Αναστημένος Χριστός η Ειρήνη μας. 2η Κυριακή του Πάσχα

Κυριακή 26 Απριλίου 2020

Το βράδυ της ημέρας που η Μαρία η Μαγδαληνή  ανήγγειλε  στους μαθητές στην Ανάσταση του Χριστού,  η ομάδα των μαθητών,  αρχίζει να δοκιμάζει τα αποτελέσματα της Αναστάσεως. 

Ανάγνωσμα  από το κατά Ιωάννη ΄Αγιο Ευαγγέλιο (20, 18-31)

Η Μαρία η Μαγδαληνή πήγε και ανήγγειλε στους Μαθητές ότι είδε τον Κύριο και το τι της είπε. Όταν βράδιασε εκείνη τη μέρα, δηλαδή την πρώτη μετά το Σάββατο κι ενώ ήταν κλειστές οι πόρτες του σπιτιού όπου βρίσκονταν οι μαθητές, επειδή φοβόνταν τους Ιουδαίους, ήλθε ο Ιησούς και στάθηκε στη μέση και τους λέει: "Ειρήνη μαζί σας!" Κι όταν το είπε αυτό, τους έδειξε τα χέρια και την πλευρά του. Χάρηκαν, λοιπόν, οι μαθητές που είδαν τον Κύριο. Τους είπε, λοιπόν, πάλι ο Ιησούς: "Ειρήνη μαζί σας! Όπως έστειλε εμένα ο Πατέρας, έτσι κι εγώ στέλνω εσάς".  Κι όταν το είπε αυτό, φύσηξε πάνω τους και τους είπε: "Λάβετε Άγιο Πνεύμα.  Αν σε κάποιους συγχωρέστε τις αμαρτίες, τους έχουν συγχωρεθεί. Αν σε κάποιους τις κρατήσετε ασυγχώρητες, θα κρατηθούν έτσι".
Αλλά ο Θωμάς που λεγόταν Δίδυμος, ένας απ' τους Δώδεκα, δεν ήταν μαζί τους όταν ήλθε ο Ιησούς. Του έλεγαν, λοιπόν, οι μαθητές: "Είδαμε τον Κύριο!" Κι εκείνος τους είπε: "Αν δε δω στα χέρια του το σημάδι των καρφιών και δε βάλω το δάκτυλό μου στο σημάδι των καρφιών και δε βάλω το χέρι μου στην πλευρά του, δε θα πιστέψω". Και μετά από οκτώ μέρες, πάλι οι μαθητές του ήταν μέσα και ο Θωμάς βρισκόταν μαζί τους. Κι ενώ οι πόρτες ήταν κλειστές, έρχεται πάλι ο Ιησούς και στάθηκε στη μέση και είπε: "Ειρήνη μαζί σας!" Μετά λέει στο Θωμά: "Φέρε το δάκτυλό σου εδώ και κοίταξε τα χέρια μου και φέρε το χέρι σου και βάλε το στην πλευρά μου. Και να μην είσαι άπιστος, αλλά πιστός!" Απάντησε ο Θωμάς και του είπε: "Ο Κύριός μου και ο Θεός μου!" Του λέει ο Ιησούς: "Επειδή με είδες, πίστεψες. Μακάριοι όσοι δεν είδαν και πίστεψαν" Βέβαια, ο Ιησούς έκαμε και άλλα πολλά σημεία μπροστά στους μαθητές του, που δεν έχουν γραφτεί μέσα σ' αυτό το βιβλίο. Αλλά αυτά γράφτηκαν, για να πιστέψετε ότι ο Ιησούς είναι ο Χριστός, ο Υιός του Θεού και πιστεύοντας να έχετε ζωή στο όνομά του.
                                                                                                                                  Λόγος του Κυρίου


“ ΄Ηλθε ο Ιησούς και στάθηκε στη μέση και τους λέει: "Ειρήνη μαζί σας” 
Η ειρήνη που δίνει ο Χριστός,  δεν είναι  μιαν ευχή  “Η ειρήνη να είναι μαζί σας” η κάτι που ελπίζουμε να γίνει πραγματικότητα. Είναι ένα δώρο, μια δύναμη ζωής που ο Χριστός χαρίζει. Είναι μια ζωή που, όπως η δική του, που αγκαλιάζει τις σχέσεις με το Θεό τον άνθρωπο και με τη δημιουργία και οδηγεί στην πληρότητα και τη τελειότητα. Για τον άνθρωπο είναι η δυνατότητα αφού ο άνθρωπος  βιώσει την Ευσπλαχνία την Συγχώρεση και την Καλοσύνη του Θεού, διάμεσου του Χριστού,   να γίνει ο ίδιος, ακολουθώντας το παράδειγμα του Χριστού οικοδόμος κάλων και σχέσεων με το Θεό με τους συνανθρώπους του και με τη φύση, ώστε να οδηγηθεί στην πληρότητα και τη τελειότητα.
Η ειρήνη που επιδιώκουν οι άνθρωποι είναι εκείνη που κοιτάζει μόνο τα πράγματα του ατόμου, να  μην του λείπει τίποτα. Να έχει την ηρεμία του και μπροστά στις δοκιμασίες να μένει απαθής. 
Εφοδιασμένος ο μαθητής  με το δώρο της  Ειρήνης του Αναστημένου, βλέπει την ταλαιπωρίες που υπάρχουν, τις αρρώστιες τους πολέμους ...  αλλά συνεχίζει να μεταφέρει τον Σταυρό της ζωής και προσπαθεί να ασκεί την φιλανθρωπία, καταπολεμώντας το κακό, όπως και ο Ιησούς Χριστός που από Αγάπη για τους ανθρώπους του έφτασε στα άκρα, αλλά οδηγήθηκε στην Ανάσταση. 

Σάββατο 18 Απριλίου 2020

Ο Χριστός είναι η Οδός η Αλήθεια και η Ζωή. Εμείς επιλέγουμε τη ζωή! ΠΑΣΧΑ 2020

Κυριακή του ΠΑΣΧΑ, 19 Απριλίου 2020 


Και τα τέσσερα Ευαγγέλια, με διαφορετικούς  τρόπους, διακηρύττουν το ίδιο μήνυμα:  Θεός δεν άφησε  τον Ιησού να μείνει στην  αγκαλιά του θανάτου αλλά  του έδωσε την ζωή μεταμορφωμένη. Τον Ανάστησε από τους νεκρούς. Τον σήκωσε και τον έβγαλε από τον τάφο.


Ανάγνωσμα από το Κατά Ιωάννη Αγιο ευαγγέλιο (Ιωα. 20, 1-9)

Την πρώτη μέρα μετά το Σάββατο, έρχεται η Μαρία η Μαγδαληνή στο μνήμα κατά το πρωί, ενώ ήταν ακόμα σκοτάδι και βλέπει την πέτρα μετατοπισμένη απ' το μνήμα. Τρέχει τότε και πάει στο Σίμωνα Πέτρο και στον άλλο μαθητή, εκείνον που ο Ιησούς αγαπούσε, και τους λέει: "Πηραν τον Κύριο απ'το μνήμα και δε ξέρουμε πού τον έβαλαν". Βγήκε τότε ο Πέτρος και ο άλλος μαθητής και πήγαιναν για το μνήμα. Έτρεχαν κι οι δυο μαζί. Αλλά ο άλλος μαθητής έτρεξε γρηγορότερα απ' τον Πέτρο κι έφθασε πρώτος στο μνήμα.  Αφού έσκυψε βλέπει να βρίσκονται σ'ένα μέρος οι επίδεσμοι, αλλά δε μπήκε μέσα. Φθάνει τότε και ο Σίμων Πέτρος που τον ακολουθούσε και μπήκε μέσα στο μνήμα και βλέπει να βρίσκονται εκεί οι επίδεσμοι, ενώ το σουδάριο, με το οποίο του είχαν δέσει το κεφάλι, δε βρισκόταν μαζί με τους επιδέσμους, αλλά χωριστά τυλιγμένο, σ'ένα άλλο μέρος. Τότε μπήκε μέσα και ο άλλος μαθητής που είχε φθάσει πρώτος στο μνήμα και είδε και πίστεψε. Πράγματι, δεν είχαν ακόμα καταλάβει το λόγο της Γραφής που έλεγε ότι αυτός έπρεπε να αναστηθεί απ' τους νεκρούς. 

Λόγος του Κυρίου

Το γεγονός ότι όλοι  οι ευαγγελιστές προσπαθούν, ο καθένας με τον τρόπο του, να πουν το ίδιο πράγμα  :  “ότι ο Ιησούς είναι τώρα "ζωντανός"  και είναι έργο του Θεού”, μας αποκαλύπτει την τεράστια σημασία του γεγονότος που διηγούνται, αλλά και την αδυναμία τους να το κάνουν αν περιοριστούν στις τρέχουσες εμπειρίες της ζωής που έχει ο καθένας. Ότι αυτό  (η Ανάσταση του Ιησού), δεν μπορεί να “μπει”  στις αναστάσεις που ο ίδιος ενήργησε, που ήταν απλές επιστροφές στη ζωή. Το γεγονός αυτό προσεγγίζεται μόνο  με τα μάτια της πίστης.
Τον κεντρικό ρόλο στο γεγονός δεν έχει μια τυχόν περιγραφή του, αλλά η ομολογία και η μαρτυρία μια γυναίκας, της Μαρίας της Μαγδαληνής (από τα Μάγδαλα).  Αυτή πηγαίνει να επισκεφτεί τον τάφο εκείνου που αγαπά, δέχεται το γεγονός που η αγάπη της το ερμηνεύει και της αρκεί, δεν ζητά το πως και το γιατί και του δείχνει την  αφοσίωση, την αγάπη  και  δεκτικότητα όταν της ζητιέται από τον Ιησού να πάει και να ανακοινώσει την ανάσταση του στους άλλους μαθητές,  και η μαρτυρία·  αυτά είναι τα χαρακτηριστικά της μαθητείας, όλα αυτά που υπάρχουν σε μία γυναικεία μορφή. Η Μαρία η Μαγδαληνή,  είναι η προσωποποίηση όλων όσων σημαίνουν «να είσαι μαθητής» , του αποστόλου που διαπιστώνει και ασπάζεται το γεγονός της Αναστάσεως και η πρώτη που αναγγέλλει  το Ευαγγέλιο της αναστάσεως. Δηλώνει ακόμη ότι ο Ιησούς παίρνει την θέση του τελευταίου των φτωχών και των αδύναμων.