Παρασκευή 7 Ιουλίου 2017

Α΄ Κύκλος 14η Τακτική Κυριακή 06 Ιουλίου 2014


Το μυστικό για να γίνεις μεγάλος 

Κυριακή  9  Ιουλίου  2014

Ο Ιησούς με την διδασκαλία του και την συμπεριφορά του  δείχνει ότι δεν είναι ο Μεσσίας όπως τον περίμενα οι πολλοί, δεν είναι ένας εθνικιστής ηγέτης, ούτε ένας αυστηρός δικαστής, ούτε και ένας πανίσχυρος άρχοντας. Αλλά κάποιος που πασχίζει για την δικαιοσύνη και το δίκαιο και την αξιοπρέπεια των πιο αδυνάτων και φτωχών και έτσι οραματίζεται την Βασιλεία του Θεού.  Αυτό ενάντια στους έξυπνους και τους ανώτερους της εποχής και της κοινωνίας που ζούσε το δέχονται οι απλοί και οι φτωχοί που εκτιμούν που τους συναναστρέφονται και  δεχόμενοι την διδασκαλία τους νοιώθουν να ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους. 

Ανάγνωσμα από κατά Ματθαίο  ΄Αγιο  Ευαγγέλιο (Μτ. 11, 25-30)

Εκείνο τον καιρό, ο Ιησούς είπε: "Σε ευλογώ, Πατέρα, Κύριε του ουρανού και της γης, διότι όλα αυτά τα έκρυψες από σοφούς και συνετούς και τα αποκάλυψες στους μικρούς. Ναί, Πατέρα, διότι αυτό ήταν το θέλημά σου. 'Ολα μου έχουν παραδοθεί από τον Πατέρα μου και κανένας δεν γνωρίζει αληθινά τον Υιό, παρά μόνο ο Πατέρας. Ούτε τον Πατέρα γνωρίζει κανείς αληθινά, παρά μόνο ο Υιός και σε όποιον ο Υιός θέλει να τον αποκαλύψει. Ελάτε σε μένα όλοι όσοι κοπιάζετε και είσθε φορτωμένοι κι εγώ θα σας αναπαύσω. Σηκώστε πάνω σας το ζυγό μου και μάθετε από μένα, διότι είμαι πράος και ταπεινός στην καρδιά. Και θα βρείτε ανάπαυση για τις ψυχές σας. Πράγματι, ο ζυγός μου είναι απαλός και το φορτίο μου είναι ελαφρύ".
                                                                                             Λόγος του Κυρίου 


Κεντρική φράση στη σημερινή ευαγγελική περικοπή, είναι μια προγραμματική διακήρυξη του Ιησού και συνάμα η περιληπτική περιγραφή του έργου του:  «Ελάτε σε μένα, όσοι κοπιάζετε και είστε φορτωμένοι και εγώ θα σας αναπαύσω». Μια πρόσκληση επιτακτική.  
Το  «κοπιάζετε»  δηλώνει  τον μόχθο της σκληρής εργασίας,  και το “φορτωμένοι” δηλώνει το αποτέλεσμα  του μόχθου που κάνει τον άνθρωπο να περπατάει καμπουριασμένος.
Ο Ιησούς υπόσχεται : «Και εγώ θα σας αναπαύσω», χωρίς να προσδιορίσει από ποιο μόχθο και από ποιο βάρος και με ποιο τρόπο. Υπάρχει μόνο μια προϋπόθεση : «Σηκώστε πάνω σας το ζυγό μου και μάθετε από μένα, διότι είμαι πράος και ταπεινός στην καρδιά. Και θα βρείτε ανάπαυση για τις ψυχές σας. Πράγματι, ο ζυγός μου είναι απαλός και το φορτίο μου είναι ελαφρύ».
Μερικοί σκέφτηκαν ότι ‘το φορτίο’,  ‘ο ζυγός’,  είναι  απλά το βάρος  της ζωής. Άλλοι προτιμούν να δουν το βάρος του Μωσαϊκού νόμου, ο οποίος επιβαρυνόταν από τις ερμηνευτικές εντολές για τον κάθε νόμο, που στους ραβινικούς κύκλους ονομαζόταν «ζυγός». 
Ο ‘ ζυγός’ του Ιησού είναι ελαφρύς όχι γιατί είναι καινούριος και χωρίς  κόπο και  δεν βάζει περιορισμούς, αλλά επειδή  αυτόν το ζυγό, που Ιησούς προτείνει, δεν τον φορτώνει στους μαθητές αλλά  μαζί  τους τον σηκώνει. Και ο νόμος του Ιησού είναι η Αγάπη και αγάπη, πρώτα απ’ όλα, σημαίνει ανθρωπιά., Αυτό που ζητα ο Ιησούς είναι να είναι άνθρωποι εικόνα και ομοίωση του Θεού που τους έπλασε.
Ο Ιησούς δεν ζητά άβουλη υποταγή από τους μαθητές του αλλά, αφού πρώτα τον γνωρίσουν και ζήσουν μαζί του, τον δοκιμάσουν, δουν ότι είναι πράος και ταπεινός, να του δείξουν την εμπιστοσύνη τους  και να δεσμευτούν όχι από υποχρέωση, αλλά από αγάπη και επιλογή, διότι στον Ιησού βλέπουν πως, επιλέγοντάς τον, δεν διαλέγουν τον αλαζόνα και υπερόπτη αρχηγό, αλλά βρίσκουν  κάποιον που είναι συμπαραστάτης, βοηθός και συν-ζυγός,  και αυτό είναι που καθιστά το ζυγό του ελαφρύ και αναπαυτικό.
Αυτό  που θέλει ο Ιησούς από τους μαθητές του είναι: ‘να αγαπάτε ο ένας τον άλλο, όπως εγώ σας αγάπησα’. Κάντε πρώτοι στους άλλους, ό, τι  θέλετε εκείνοι να κάνουν σε σας.

Σάββατο 1 Ιουλίου 2017

Α ΄ Κύκλος 13η Τακτική Κυριακή


Όταν το θυσιάζω είναι συνώνυμο κερδιζω

Κυριακή 2 Ιουλίου 2017 


Η ευαγγελική περικοπή που σήμερα θα μελετήσουμε, είναι η ολοκλήρωση της ονομαζόμενης ιεραποστολικής ομιλίας του Ιησού  στους μαθητές του. Αφού ο Ιησούς τους κήρυξε και τους  παρέδωσε το Ευαγγέλιό  του, και τους έδωσε συμβουλές για το πως θα φέρουν εις πέρας την αποστολή τους, τους μίλησε   για τις δυσκολίες που θα συναντήσουν. Τέλος απευθύνεται  σε κείνους που πρόκειται να τους δεχτούν, τους απεσταλμένους του, τους Αποστόλους, τους κήρυκες του Ευαγγελίου του.

Ανάγνωσμα από κατά Ματθαίο  ΄Αγιο  Ευαγγέλιο (Μτ. 10, 37- 42)

«Όποιος αγαπάει τον πατέρα του ή τη μάνα του παραπάνω από μένα, δεν είναι άξιος για μαθητής μου. Κι όποιος αγαπάει το γιο του ή τη θυγατέρα του παραπάνω από μένα, δεν είναι άξιος για μαθητής μου. Επίσης όποιος δεν παίρνει το σταυρό του και δε με ακολουθεί, δεν είναι άξιος για μαθητής μου. Όποιος προσπαθήσει να σώσει τη ζωή του θα τη χάσει, κι όποιος χάσει τη ζωή του για μένα, θα τη σώσει».
«Όποιος δέχεται εσάς δέχεται εμένα, και όποιος δέχεται εμένα δέχεται αυτόν που μ’ έστειλε στον κόσμο. Όποιος δέχεται έναν προφήτη, επειδή τον πιστεύει για προφήτη, θ’ ανταμειφθεί σαν να ήταν ο ίδιος προφήτης. Επίσης όποιος δέχεται έναν ευσεβή, γιατί τον πιστεύει για ευσεβή, αυτός θ’ ανταμειφθεί σαν να ήταν ο ίδιος ευσεβής. Κι όποιος δώσει σ’ έναν απ’ αυτούς τους άσημους ένα ποτήρι κρύο νερό επειδή είναι μαθητής μου, αλήθεια σας λέω, θα λάβει την αμοιβή του».                                                                                                                                                       
                                                                                                                                          
                                                                                           Λόγος του Κυρίου

Η πρώτη φράση του σημερινού ευαγγελίου : «Όποιος αγαπάει τον πατέρα του ή τη μάνα του παραπάνω από μένα, δεν είναι άξιος για μαθητής μου. Κι όποιος αγαπάει το γιο του ή τη θυγατέρα του παραπάνω από μένα, δεν είναι άξιος για μαθητής μου». Αναρωτιόμαστε: είναι δυνατόν,  ο Ιησούς να μας ζητά να αγνοήσουμε τα πιο αγαπημένα μας πρόσωπα, αυτά που μας έδωσαν τη ζωή,  που μας οδηγούν στην ωριμότητα,  που μας μαθαίνουν να είμαστε άνθρωποι;  Από την άλλη μεριά όμως, δεν χρειάζεται και μεγάλη σοφία για να καταλάβουμε ότι ο κόσμος μας δεν περιορίζεται μόνο στην οικογένεια μας. Η δικαιοσύνη και η ειρήνη στον κόσμο, η διάδοση  του ευαγγελίου  δεν περιορίζονται, για την πραγμάτωσή τους,  στην οικογένεια μας. Μπορεί από αυτήν  να ξεκινούν αλλά,  για αναπτυχθούν και να δώσουν καρπούς, αναζητούν  ένα ευρύτερο χώρο και ανοιχτούς  ορίζοντες.
Η αποδοχή του Ευαγγελίου δεν είναι εύκολο πράγμα γιατί το ευαγγέλιο  που  προσκομίζουν οι απόστολοι απαιτεί από τον ακροατή  να πάρει θέση και να δώσει μια απάντηση χωρίς συμβιβασμούς  και να είναι το βασικό κριτήριο για οποιαδήποτε επόμενη επιλογή της ζωής του.
«Όποιος χάσει την ζωή του θα την κερδίσει», όχι οποίος την σπαταλήσει, αλλά όποιος  την ζήσει   για ένα σκοπό για τον οποίο  αξίζει  να αφιερώσει  τη ζωή του και μάλιστα να την θυσιάσει.  Όπως έκανε και Εκείνος, ο Χριστός .
Εμείς είμαστε δέσμιοι του εγωκεντρισμού μας, μας φοβίζει η δέσμευση, δυσκολευόμαστε πολύ να δωρίσουμε κάτι από τον εαυτόν μας, γιατί πιστεύουμε ότι αυτό που θα δώσουμε στους άλλους, θα χαθεί για μας.  “Όποιος δώσει σ’ έναν απ’ αυτούς τους άσημους ένα ποτήρι κρύο νερό επειδή είναι μαθητής μου, αλήθεια σας λέω, θα λάβει την αμοιβή του».... το ποτήρι νερό, όλοι μπορούν να το έχουν  και  παρόλο που φαίνεται μηδαμινό,   η καρδιά που το προσφέρει είναι μεγάλη. Για το ευαγγέλιο τίποτα δεν είναι λίγο, τίποτα δεν είναι ασήμαντο. Σημαντικό είναι αυτό που και ο πιο φτωχός και αδύναμος μπορεί να κάνει.  Ο άνθρωπος μπορεί να κοιτάζει και να εκτιμά σύμφωνα με το τι και πως  φαίνεται, ο Θεός κοιτάζει την καρδιά που δωρίζει.
Η δέσμευση υπέρ του Χριστού είναι το σπουδαιότερο κριτήριο για τον μαθητή του Χριστού και όλα τα υπόλοιπα  πρέπει να κρίνονται με βάση αυτό,  τόσο  όσον αφορά  τα λόγια αλλά πολύ  περισσότερο όσον αφορά  τα έργα. « Όποιος δεν παίρνει το σταυρό του και δε με ακολουθεί, δεν είναι άξιος για μαθητής μου».   Η ζωή με τον Χριστό είναι μια νέα ζωή  που φέρνει την αλλαγή και τη μεταμόρφωση.  «΄Οποιος  χάσει τη ζωή του για μένα, θα τη σώσει», αυτό  σημαίνει πως η αλλαγή και η μεταμόρφωση  δεν  μπορεί να είναι αποτέλεσμα μιας επανάληψης του ήδη υπάρχοντος σε μια βελτιωμένη εκδοχή, ωστόσο και  το καλό που ήδη υπάρχει  μπορεί να γίνει καλύτερο οπός μπορεί να γίνουν και τα λιμνάζοντα νερά που φέρνουν και θάνατο. «Όποιος προσπαθήσει να σώσει τη ζωή του θα τη χάσει», δηλαδή  τα πάντα  ακόμη και οι οικογενειακοί δεσμοί πρέπει να κρίνονται με βάση το Ευαγγέλιο.  Το ευαγγέλιο δεν γνωρίζει δύο ζωές,  την πνευματική  που πρέπει να σωθεί και τη ζωή την υλική που πρέπει να απορριφθεί. Η ζωή του ανθρώπου είναι μια και ενιαία, δεν υπάρχει ετούτος ή ο άλλος κόσμος, που χάρη του άλλου θυσιάζουμε τούτον. Η ζωή είναι μια ενιαία και όταν βιώνεται με αγάπη ο Θεός Πατέρα διαμέσου του Ενσαρκωμένου Γιου του Χριστού  και με την ενέργειά του Αγ. Πνεύματος την μεταμορφώνει σε  Αναστημένη ζωή δηλαδή σε Βασιλεία Του.