Παρασκευή 12 Μαΐου 2017

5η Κυριακή του Πάσχα 2017


Στο μέλλον μου, υπάρχει μια θέση προετοιμασμένη μόνο για μένα !



Κυριακή  15  Μαΐου  2017

Ο Ιησούς στην ομιλία που ο ευαγγελιστής Ιωάννης μας παραθέτει (14,1-12) αρχίζει με την προτροπή Ας μην ταράζεται η καρδιά σας. Μια πρόσκληση προς στους μαθητές να ξεπεράσουν τους φόβους των, κάθε είδους φόβου: του πόνου, της αποτυχίας, του θανάτου, του μέλλοντος. Ο τρόπος που ο Ιησούς προτείνει είναι: Πιστεύετε στο Θεό, πιστεύετε και σε μένα, η πίστη- απόλυτη εμπιστοσύνη στο Θεό και σε Κείνο. Όλες οι άλλες ασφάλειες τελικά απογοητεύουν. Μόνο η πίστη στην αγάπη του Θεού δεν μας εγκαταλείπει πότε, μπορεί να καθησυχάσει και να αναπτερώσει το ηθικό.


Ανάγνωσμα από κατά Ιωάννη ΄Αγ. Ευαγγέλιο (Ιω. 14,1-12)

Εκείνον τον καιρό είπε ο Ιησούς στους μαθητές του: «Μην ταράζεται η καρδιά σας· να ’χετε πίστη στο Θεό, να ’χετε πίστη και σ’ εμένα. Στο σπίτι του Πατέρα μου υπάρχουν πολλοί τόποι διαμονής· αν δεν υπήρχαν, θα σας το ’λεγα. Εγώ πηγαίνω να σας ετοιμάσω τόπο. Κι όταν πάω και σας ετοιμάσω τόπο, πάλι θα ’ρθώ και θα σας πάρω κοντά μου, ώστε όπου είμαι εγώ να είστε κι εσείς. Ξέρετε, βέβαια, και πού πηγαίνω και την οδό που οδηγεί εκεί».
«Κύριε», του λέει ο Θωμάς, «δεν ξέρουμε πού πηγαίνεις· πώς λοιπόν μπορούμε να ξέρουμε την οδό που οδηγεί εκεί;» Ο Ιησούς του απάντησε: «Εγώ είμαι η οδός, η αλήθεια και η ζωή· κανείς δεν πηγαίνει στον Πατέρα παρά μόνο αν περάσει από μένα. Αν με είχατε γνωρίσει, θα είχατε γνωρίσει και τον Πατέρα μου. Αλλά κι από τώρα τον γνωρίζετε και τον έχετε δει».
«Κύριε», του λέει ο Φίλιππος, «δείξε μας τον Πατέρα, κι αυτό μας αρκεί».Του λέει ο Ιησούς: «Τόσον καιρό είμαι μαζί σας, Φίλιππε, και δε μ’ έχεις γνωρίσει; Αυτός που έχει δει εμένα, έχει δει τον Πατέρα. Πώς μπορείς εσύ να λες “δείξε μας τον Πατέρα”; Δεν πιστεύεις πως εγώ είμαι αχώριστος από τον Πατέρα, κι ο Πατέρας από μένα; Τα λόγια που σας λέω εγώ, δεν τα λέω από μόνος μου· κι ο Πατέρας, που είναι ένα μ’ εμένα, αυτός πραγματοποιεί τα έργα. 11Πιστέψτε με ότι εγώ είμαι αχώριστος από τον Πατέρα, κι ο Πατέρας από μένα· αν πάλι δεν πιστεύετε στο λόγο μου, πιστέψτε εξαιτίας των ίδιων των έργων.
»Σας βεβαιώνω πως αυτός που πιστεύει σ’ εμένα, θα κάνει κι εκείνος τα ίδια έργα που κάνω εγώ και μάλιστα ακόμη μεγαλύτερα απ’ αυτά, γιατί εγώ πηγαίνω κοντά στον Πατέρα.

Λόγος του Κυρίου


Στο τελευταίο δείπνο με τους μαθητές του, ο Ιησούς να τους καθησυχάσει τους φοβισμένους τους είπε : “Ας μην ταράζεται η καρδιά σας. Πιστεύετε στο Θεό, πιστεύετε και σε μένα.” Μπορούμε να διαβάσουμε αυτή τη διαβεβαίωση σε τρία επίπεδα :
  • το πρώτο επίπεδο, είναι εκείνο της ιστορικής συγκυρίας, δηλαδή, όταν στο τελευταίο δείπνο με τους μαθητές του, ο Ιησούς αναγγέλλει την προδοσία του Ιούδα, τη δική του απομάκρυνση από κοντά τους και την άρνηση του Πέτρου, και το τέλος του. Όλα αυτά, σίγουρα τάραξαν και αναστάτωσαν τους μαθητές του και προσπαθεί να τους καθησυχάσει και να τους ενδυναμώσει στην πίστη-εμπιστοσύνη στο Θεό και στο πρόσωπο του .
  • το δεύτερο επίπεδο είναι εκείνο της πρώτης χριστιανικής κοινότητας που ενώ είναι πεπεισμένη για την παρουσία του Αναστημένου Ιησού ανάμεσα τους, έχουν να αντιμετωπίσουν τις πρώτες διώξεις και τις πρώτες αμφιβολίες
  • και το τρίτο επίπεδο είναι εκείνο που αφορά εμάς, δηλαδή, όταν η ίδια αυτή προτροπή απευθύνεται και σε μας ,τώρα, για το πώς να αντιμετωπίσουμε τους κάθε μορφής φόβους μας. Η απάντηση, τόσο για τους τότε μαθητές του, όσο και για μας, σήμερα, είναι η ίδια : η μοναδική σιγουριά μας, είναι η πιστότητα του Θεού στις υποσχέσεις σωτηρίας που, διαμέσου του Ιησού, δίνει στους ανθρώπους.

Ο Ιησούς, σκιαγραφεί την απάντησή του, με μερικές εικόνες.
Η πρώτη εικόνα είναι εκείνη του σπιτιού : ένας χώρος ταυτισμένος με την εμπειρία της εγγύτητας και της ανιδιοτελούς αγαπητικής επικοινωνίας και κοινωνίας ζωής, που εμπνέει εμπιστοσύνη ακόμη και μέσα από δυσκολίες και πιθανές εντάσεις -τις οποίες όμως η αγάπη και το μοίρασμα της ζωής, δεν αφήνουν να εξελιχτούν σε συγκρούσεις- όπου η αλληλεγγύη βασιλεύει και η αίσθηση της προστασίας κυριαρχεί.
Η επόμενη εικόνα: "Εγώ είμαι ο δρόμος και η αλήθεια και η ζωή.“Κανένας δεν πάει στον Πατέρα, παρά μόνο μέσα από μένα. Αν με έχετε γνωρίσει, θα γνωρίσετε και τον Πατέρα μου. Κι από τώρα τον γνωρίζετε και τον έχετε δει”. Μια εικόνα τρισυπόστατη που δείχνει ότι μπορούμε να φτάσουμε στην οικειότητα, στη συνύπαρξη και στην κοινωνία ζωής με τον Πατέρα. Αλλά ο μόνος δίαυλος επικοινωνίας του ανθρώπου με τον Θεό Πατέρα είναι ο ίδιος ο Ιησούς .
Εγώ είμαι η αλήθεια”: “αλήθεια”, αυτό δεν είναι τόσο μια διδασκαλία ή μια πρόταση ολοκληρωμένη που ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, αλλά είναι η αγάπη του Θεού για τον άνθρωπο. Η ίδια εκείνη αγάπη που είναι η αιτία που έκανε το άνθρωπο και όλο τον κόσμο να υπάρχει και που αυτός ο άνθρωπος και ο κόσμος ολόκληρος , μέσω του Ιησού, μπορεί και αποκτά και το «ευ ζην» και αυτό ο άνθρωπος δεν πρέπει να το ξεχνά,(α-λήθη) . “Εγώ είμαι η ζωή”: εννοεί μόνο την ανθρώπινη ύπαρξη, αλλά εκείνη την ανθρώπινη ύπαρξη που, ενσταλάζοντας σ΄ αυτήν τη θεία χάρη, να την οδηγεί στο πλήρωμά της, στην ολοκλήρωσή της.

Ο Φίλιππος, όμως τον προσκαλείΔείξε μας τον Πατέρα” : o Ιησούς, απαντώντας μιλά για την ταυτότητά του αλλά, ταυτόχρονα δείχνει πως μέσω αυτής, δίνει μια εικόνα του αόρατου Θεού. Ο Ιησούς, εν ολίγοις, αυτό λέει : με το πρόσωπό μου και με την ιστορική μου διαδρομή σηκώνω για σας το πέπλο που καλύπτει το πρόσωπο του Θεού και σας τον κάνω γνωστό και προσιτό και κατανοητό ως Πατέρα. Ο αόρατος Θεός γίνεται ορατός μέσα από την καθημερινότητα του Ιησού, ο οποίος γίνεται ‘ο πλησίον’ του ανθρώπου μένει πιστός στους φίλους του, στους ανθρώπους και μάλιστα των τελευταίων, και που για την προκοπή τους δεν διστάζει να θυσιάσει και τη ζωή του.
x